Hypotheek 40% rente?

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Dianaah
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 mar, 2014 6:54 am

Hypotheek 40% rente?

Bericht door Dianaah »

Goeie dag experts.

Toen ik laatst bij "toeval" door mijn hypotheek in tweede verband, (gefinancierd door een particulier) bladerde zag ik onder de overige bepalingen bij aflossing het volgende beschreven staat.
De hypotheek heeft een looptijd van 30 jaar met een rente percentage van 40% per jaar. welke rente dient te worden voldaan jaarlijks achteraf.
Nu weet ik niet of dit te maken heeft met de zgn "opslag" of dat de particulier bezig is met zelfverrijking.
In ieder geval was dit bij voorbespreking niet met mij afgesproken en als ik de particulier hierover vraag dan geeft die geen antwoord.

Enig idee?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Hypotheek 40% rente?

Bericht door rambagts »

In ieder geval was dit bij voorbespreking niet met mij afgesproken en als ik de particulier hierover vraag dan geeft die geen antwoord.
Je vraag roept wat andere vragen op zoals.
Welk percentage was er in het voorgesprek afgesproken? Wanneer was dat voorgesprek? En wat waren de andere voorwaarden?
Heb je al getekend?

Wat voor hypotheek is het? wat is de hoogte? wat is de waarde van het onderpand?
Is het een zg. tweede hypotheek? Zo ja: is de eerste hypotheekgever daarmee daarmee akkoord gegaan?
pault
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 3:48 pm

Re: Hypotheek 40% rente?

Bericht door pault »

ik vermoed dat er een komma is weggevallen 4,0% ipv 40%.

pault
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Hypotheek 40% rente?

Bericht door rambagts »

Als het 4% zou zijn geweest had ik deze vraag niet verwacht. 4% achteraf lijkt me een erg lage rente voor een tweede hyp. (neem ik maar aan) van een particulier
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Hypotheek 40% rente?

Bericht door Rense »

Ik vermoed dat een opslag van 40% wordt bedoeld als inschrijving, maar als TS niet reageert zullen we het nooit weten.
Dianaah
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 mar, 2014 6:54 am

Re: Hypotheek 40% rente?

Bericht door Dianaah »

Welk percentage was er in het voorgesprek afgesproken? Wanneer was dat voorgesprek? En wat waren de andere voorwaarden?
Heb je al getekend?

In het voorgesprek in 2010 was eerst 5% afgesproken maar blijkt 6%. De bouw moest nog plaatsvinden. Verder zijn er geen voorwaarden besproken, zeker niet zoals die later in de overeenkomst stonden vermeld. anders had ik het nooit getekend in 2010. De geldlener was een goede bekende en ben op blind vertrouwen afgegaan op zijn deskundigheid.
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Hypotheek 40% rente?

Bericht door Rense »

Dat maakt het er niet duidelijker op.

Je geeft nu aan dat de rente 6% is. Wat bedoel je dan met een rente van 40%.

6% is voor een dergelijk contract overigens geen rare rente.

Ik kan de genoemde 40% nu overigens helemaal niet meer plaatsen.
Dianaah
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 mar, 2014 6:54 am

Re: Hypotheek 40% rente?

Bericht door Dianaah »

Kan ik een afbeelding uploaden? Dan zal ik de hele hypotheek laten zien.
Plaats reactie