Rentewijziging ABN-AMRO

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

oom
Berichten: 3
Lid geworden op: di 01 okt, 2013 9:47 pm

Rentewijziging ABN-AMRO

Bericht door oom »

Goedenavond allen,

Graag vraag ik jullie hulp voor het volgende:

Mijn rente looptijd liep per 1 feb 2012 af, Ik heb deze voor 3 jr laten vastzetten met een bedenktijd van 24 mnd.
Vorige maand bel ik de bank op om mijn rente in de bedenktijd vast te zetten, wat blijkt de bank heeft m tot 2027 vast gezet tegen een rente van 5,9%.

Ik heb de bank om opheldering gevraagd, wat blijkt is dat ik een aantekening heb gezet op het contract (dit werd mij gevraagd te doen door een medewerker van de bank) waardoor de bank dit niet rechtsgeldig heeft verklaard, dit is mij echter nooit medegedeeld.

Ik heb de bank gevraagd om met terugwerkende kracht de teveel betaalde rente te corrigeren, dit was volgens de medewerkster die de klacht behandeld niet mogelijk. Ik had eerder aan de bel moeten trekken.

Wat is hier aan te doen?

Dacht zelf om klacht neer te leggen bij KIFID.

Alle hulp is zeer welkom
sk81
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 20 jan, 2013 8:45 pm

Re: Rentewijziging ABN-AMRO

Bericht door sk81 »

Het feit dat je er na anderhalf jaar pas achter komt dat je meer rente betaalt, dan je nu beweert te hebben afgesproken spreekt niet in je voordeel.

Mocht je vinden dat je daadwerkelijk onrecht is aangedaan, zou ik eerst een officiele klacht indienen bij ABN Amro.
Kom je er dan nog niet uit, kun je altijd nog naar het Kifid. (deze volgorde is ook vereist, anders wordt je zaak niet in behandeling genomen)

Bedenk wel: wie eist bewijst. Jij zult aan moeten tonen dat je anders bent voorgelicht.
oom
Berichten: 3
Lid geworden op: di 01 okt, 2013 9:47 pm

Re: Rentewijziging ABN-AMRO

Bericht door oom »

Ik heb een kopie van dezelfde contract.
ABN AMRO medewerkers ontkennen niet dat de bank een fout heeft gemaakt, alleen ze kunnen het niet meer terugdraaien.
oom
Berichten: 3
Lid geworden op: di 01 okt, 2013 9:47 pm

Re: Rentewijziging ABN-AMRO

Bericht door oom »

Ja stom van me door alle drukte om me heen gewoon niet goed opgelet.

Maar goed niet geschoten is altijd mis toch :roll:
Advies123
Berichten: 843
Lid geworden op: wo 10 jun, 2009 3:10 pm

Re: Rentewijziging ABN-AMRO

Bericht door Advies123 »

Vorige maand bel ik de bank op om mijn rente in de bedenktijd vast te zetten, wat blijkt de bank heeft m tot 2027 vast gezet tegen een rente van 5,9%.
Voor hoelang had je hem vast willen zetten?

Welke tariefklasse zit je?
Advies123
Berichten: 843
Lid geworden op: wo 10 jun, 2009 3:10 pm

Re: Rentewijziging ABN-AMRO

Bericht door Advies123 »

Mijn rente looptijd liep per 1 feb 2012 af, Ik heb deze voor 3 jr laten vastzetten met een bedenktijd van 24 mnd.
Dat heb ik ook gelezen, maar in de rentbedenktijd wil hij hem nu vast zetten. Mijn vraag is dan voor hoelang hij dat wil doen. Zit te denken aan omzetten waarbij de bank dan (een deel van) de boete wegstreept. Praktische oplossing zoeken voor allerlei klachten en procedures werkt vaka beter.
Plaats reactie