Aflossen na verlengingsvoorstel

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

jhoven19
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 feb, 2013 7:39 pm

Aflossen na verlengingsvoorstel

Bericht door jhoven19 »

Goedenavond,
Binnenkort ontvang ik mijn verlengingsvoorstel voor mijn hypotheek na de 1e 10 jaar: spaarhypotheek 130K, aflossingsvrij 50K.
Het aflossingsvrije deel wil ik nu volledig gaan aflossen, ik heb het geld niet nodig (buffer genoeg) en bovendien is de spaarrente ook heel laag.
Nu zie ik dat de rente variabel slechts 3 procent is, en zit ik toch weer te twijfelen of ik wel moet aflossen, immers met de HRA betaal ik netto iets meer dan 1,5 procent rente. (52% IB) Ik zou er dus voor kunnen kiezen voorlopig variabele rente te kiezen voor het aflossingsvrije deel. Als de rente dan toch weer flink stijgt, los ik alsnog af. Mijn vraag is nu of de mogelijkheid voor het gehele bedrag in ├®├®n keer aflossen blijft bestaan als ik voor een variabele rente kies. Of ben ik die mogelijkheid nu voorbij en kan maar weer max 10% per jaar afgelost worden?
mvg Jeroen Hoven
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Aflossen na verlengingsvoorstel

Bericht door Rense »

Beste Jeroen,

Dat is afhankelijk van de bank. Als je aangeeft om welke bank het gaat kunnen we je vraag beantwoorden.
jhoven19
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 feb, 2013 7:39 pm

Re: Aflossen na verlengingsvoorstel

Bericht door jhoven19 »

Hallo, mijn hypotheek is destijds afgesloten bij DBV finance, dit maakt nu onderdeel uit van reaal: http://www.reaal.nl/hypotheek/dbv-finance
Plaats reactie