Financieel adviseur worden

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Pecunia
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 09 dec, 2012 1:10 pm

Financieel adviseur worden

Bericht door Pecunia »

Beetje brutaal om mijn eerste post meteen in het "besloten" adviseurs gedeelte te plaatsen maar denk dat deze hier het beste tot zijn recht komt. Mocht dit niet toegestaan zijn zou een moderator het topic dan op de juiste plek willen zetten.

Ik overweeg een carrière switch en Financieel adviseur is daarbij een optie die me aanspreekt. De laatste jaren aantal keren advies ingewonnen maar was daarbij lang niet altijd enthousiast over het "maatwerk" en kreeg het gevoel dat ik dat beter zou kunnen. Momenteel heb ik een fulltime baan in de administratieve/bedrijfseconomische hoek. Uiteraard veel cijfers en daar voel ik me ook zeker in thuis maar de werkzaamheden zijn altijd ondersteunend en op de achtergrond. Het directe klantencontact en het dienstverlenende karakter spreken me in de functie van adviseur erg aan. Valkuil is wellicht gebrek aan commerciële ervaring.

Mijn vraag is hoe word ik Financieel Adviseur? Tussen welke opleidingen kan ik kiezen en waarin verschillen deze? Naast de hypotheek sector spreekt ook het vermogensbeheer me erg aan. Uiteraard al wat rondgekeken maar kan jullie adviezen/ervaringen goed gebruiken. Ik het vind uiteraard van belang dat de opleiding/cursus goed staat aangeschreven. Mijn hoogste genoten opleiding is momenteel een HEAO-BE opleiding aan Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet Pecunia
gruijl

Re: Financieel adviseur worden

Bericht door gruijl »

Hallo PeTunia,

Ik weet niet of het nog actueel is maar ik zou allereerst al jouw WFT diploma's gaan halen met de prioriteit op WFT hypotheken.

mvg


Mike
Plaats reactie