Klant met betalingproblemen wordt door Moneyou getilt

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Klant met betalingproblemen wordt door Moneyou getilt

Bericht door Jean henri »

Even een bericht van frustratie naar mijn collegaÔÇÖs over Moneyou / ABNAMRO Hypotheken Groep.

Enige jaren terug hebben wij bemiddeld in een hypotheek die bij Moneyou loopt. Omdat er bij cliënten sprake is van echtscheiding (in combinatie met werkeloosheid) is het financieel krap en dreigt een betalingsachterstand.

De hypotheek is met NHG afgesloten. Er lijkt een beetje overwaarde te zijn, maar omdat op korte termijn gehandeld moet worden kan verkoop ook een verlies geven.

Wat we vervolgens gedaan hebben is een bericht naar de geldverstrekker (Moneyou) te maken waar we hen informeren over de stand van zaken. Tevens vragen we toestemming voor voor vrijwillige verkoop waarbij een eventueel verlies een beroep kan worden gedaan op de NHG dekking.

Vrij snel ontvangen we bericht waarin toestemming wordt verleend en nog een paar aanvullende zaken worden vermeld (maximum makelaarskosten etc).

Deze week wordt ik gebeld door de klant dat Moneyou even Ôé¼ 297 extra heeft afgeschreven. Nu lijkt dit niet zo veel, maar voor iemand die al in betalingsproblemen zit en normaal Ôé¼ 790 hoeft te betalen is dit veel geld.

Vanmorgen Moneyou gebeld om duidelijkheid te krijgen. Even kort door de bocht; de klant moet eerst betalen om zijn verzoek inzake een (dreigend) betalingsprobleem te laten behandelen.

Ik loop toch al lang mee, maar zo bont heb ik het van een geldverstrekker nog nooit meegemaakt. Er was bij Moneyou ook geen enkele beweging in te krijgen. Sterker nog, ze vonden dit normaal.

De enige uitweg is een formele klachtenprocedure.

Vandaag ben ik dit handelen gewoon zat. Die klachtenprocedure kan nog wel een keer, maar vandaag kies ik er in mijn boosheid op dit Forum te uiten.