Beste nieuwbouwhypotheek?

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Pjotr79
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 11 nov, 2011 2:39 pm

Beste nieuwbouwhypotheek?

Bericht door Pjotr79 »

Wat is de beste hypotheekverstrekker voor een nieuwbouwwoning?

Rentepercentages
Op obvion na komen alle verstrekkers op redelijke rentepercentages, alhoewel overal wel erg veel kortingen zijn ingebouwd. Heeft iemand ervaringen met het verlopen van de rentevastperiode? Moet je al die kortingen dan dubbel en dwars terugbetalen?

Geldigheid offerte
Wat ik heb begrepen kun je alleen bij Obvion en Florius kosteloos kunt verlengen tot 12 maanden. Bij Aegon dient na zes maanden een bereidstellingprovisie te worden betaald van 0,2% om de offerte te verlengen naar 12 maanden als ik het goed heb begrepen.

Bouwdepot
In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar Florius. Aantrekkelijk tarief en verlengbaar tot twaalf maanden. Nu heb ik begrepen dat er een verschil zit van 1% tussen de rente die je betaalt aan hypotheek en die je ontvangt op het bouwdepot. In de offerte kan ik hier niet van terugvinden trouwens.

Zijn er ook verstrekkers waar je dezelfde rente ontvangt op het bouwdepot als dat je aan hypotheekrente betaald?

Waar moet ik verder op letten?
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Beste nieuwbouwhypotheek?

Bericht door Jean henri »

Als je begint met een abonnement op een goede database dan kan je dat gewoon raadplegen.

Ik werk met Moneyview en die is erg uitgebreid. Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat.
Plaats reactie