mee betalen aan huis na scheiding?

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

warrior
Berichten: 1
Lid geworden op: do 01 sep, 2011 7:28 pm

mee betalen aan huis na scheiding?

Bericht door warrior »

Mijn vraag zal misschien een beetje ingewikkeld zijn maar ik probeer het toch maar. Mijn vriend is nu ruim een jaar gescheiden en is zijn koophuis uitgegaan met een kleine uitkoopsom en verder geen inboedelverdeling.Het huis staat nog steeds op zijn en haar naam zodat hij sneller een huurhuis kon krijgen samen met zijn dochter die zij beiden in co-ouderschap hebben.
Zijn ex heeft in die tijd een nieuwe man ontmoet en een nieuw huis gekocht en kwam vandaag met de mededeling dat zolang dat huis van haar niet verkocht was hij mee moet betalen met de hypotheek omdat zij anders drie hypotheken hebben omdat zij nu inwoont bij haar vriend die ook een koophuis heeft??

Mijn vraag is dus, kan dit alemaal zomaar??
pault
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 3:48 pm

Re: mee betalen aan huis na scheiding?

Bericht door pault »

ja.

het huis van hem en zijn ex is nog van hun beiden lees ik. De hypotheek dus ook. Beiden zijn aansprakelijk voor de betalingen. Dus hij wordt geacht mee te betalen.
Of in echtscheidingsconvenant en echtscheidingsvonnis etc moet hierover wat afgesproken zijn, maar als ik het allemaal zo lees, zal er wel niet veel officieel geregeld zijn.

Om er van af te komen, moet het huis officieel van de naam van je vriend af: Zijn ex neemt dan de woning geheel over (via de notaris). Zijn ex moet dan met haar inkomen wel de gehele hypotheek kunnen dragen. DIt moet aangevraagd worden bij de hypotheekbank.

Of ze gaan het huis verkopen, dat lijkt me gezien het verhaal het verstandigst.

pault
Plaats reactie