WOZ waarde

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

verfblik
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 dec, 2010 1:08 pm

WOZ waarde

Bericht door verfblik »

Hallo Allemaal,

Ik had een vraag met een verhaal er aan vast.

Mijn woning heb ik 30 jaar geleden gekocht van mijn schoonouders nu blijkt er geen vergunning op te zitten.
Wel heeft de gemeente een vergunninggegeven voor een garage bij de illegale woning
Ook is mijn woning aangepast ddor de gemeente omdta ik ziek ben ook sturen ze elk jaar nejes de gemeentelijke belastingen die ik ook al 30 jaar betaal.
Nu had ik een vergunning aangevraagd om thuis eeen beroep uit te oefenen voor mijn dochter.
Krijg ik een brief van de gemeente dat dat niet kan want ik heb geen huis.
Toen is het balletje gaan rollen.
De gemeente heeft besloten eeen persoonlijke gedoogbeschikking af te geven op mijn naam alleen .
Ook mijn dochter die nog thuis woont zal als ik dood ga uit het huis uit moeten.
Mijn man is overleden dus btaal ik alleen rente van de hypotheek ik kan nooit aflossen daar heb ik geen inkoen voor ik heb alleen een nabestaande uitkering.
Heeft de gemeente niet ontercht een vrij hoge WOZ waarde berekend waar de hypotheek op gebaseerd is?
Wat zal de bank doen als ik geen onderpand meer heb?
Ik mag de woning ook nooit verkopen dus na mij niemand mag meer in het huis wonen.
Waar ben je als goed opppasende burger in Nederland?
Is de gemeente niet fout dat ze daar nu pas mee komen na 30 jaar en ook een vergunning afgeven voor een geven voor een garage bij een illegale woning( achteraf)ik heb het nooit geweten.

Weet iemand misschien hoe de bank zal reageren?
De hypotheek was gedekt met verkoop van het huis wat nu nooit meer kan.

Heeft iemand goed advies?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
MaaikeB
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 20 feb, 2008 5:27 pm

Re: WOZ waarde

Bericht door MaaikeB »

Rechtshulp inwinnen... ik denk dat er na 30 jaar (en meer, toen je schoonouders er woonden) gedogen meer uit te halen moet zijn dan alleen een persoonlijke gedoogbeschikking.
Gebruikersavatar
MaaikeB
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 20 feb, 2008 5:27 pm

Re: WOZ waarde

Bericht door MaaikeB »

Doelend op je onderschrift: wie van ons beide heeft nu nagedacht?

(sorry verfblik voor dit offtopic uitstapje)

En echt, verfblik, niet accepteren wat de gemeente je nu geboden heeft!
Plaats reactie