Doe mee met de grote hypotheekkostenvergelijking!

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Chielemans
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 jun, 2010 4:22 pm

Doe mee met de grote hypotheekkostenvergelijking!

Bericht door Chielemans »

Beste forum bezoekers,

Het lijkt me leerzaam voor iedereen als we inzicht hebben in de kosten die door hypotheekverstrekkers gerekend worden. Deze kosten staan precies vermeld in je polis. Heb je onlangs een hypotheek afgelsoten, neem dan even de moeite om een precieze (belangrijk!) registratie te doen in deze posting. Ik zal de spits afbijten.

ING Maatwerkhypotheek.
Een flexibele hypotheekvorm die afhankelijk van het sparen (in rentekapitaalfonds) of beleggen (in div huisfondsen) zowel als het karakter van een spaarhypotheek als een beleggingshypotheek kan hebben.

Kosten per maand (gegevens van begin 2010):
+ 7% v/d maandpremie, min. Ôé¼3 en max Ôé¼10
+ 0,01167% v/d opgebouwde waarde in het spaarfonds (= rentekapitaalfonds) of de beleggingsfondsen (dit is 0,14% op jaarbasis)
+ 2Ôé¼ vaste kosten
+ 0,07% v/d opgebouwde waarde in de beleggingsfondsen (nvt op rentekapitaalfonds).

Daarnaast:
+ 0,4% op aan- en verkoopkosten van participaties (nvt op rentekapitaalfonds)

Succes,
Chielemans
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Doe mee met de grote hypotheekkostenvergelijking!

Bericht door fransjan »

nog meer ideeen chielemans met deze kansloze hypotheekvorm ???

dus echte leerzame zaken ,is je verdiepen in hypotheekvorm ,dan kijken na de kosten en de nettolasten etc gecombineerd met goede voorwaarden
Chielemans
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 jun, 2010 4:22 pm

Re: Doe mee met de grote hypotheekkostenvergelijking!

Bericht door Chielemans »

Kansloze hypotheekvorm?? Je spreekt in raadsels.

Chielemans
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Doe mee met de grote hypotheekkostenvergelijking!

Bericht door fransjan »

gewoon een hypotheekvorm ,die je niet hoeft te bespreken ,want het is een groot kosten festival ..
Chielemans
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 jun, 2010 4:22 pm

Re: Doe mee met de grote hypotheekkostenvergelijking!

Bericht door Chielemans »

Zoals gezegd kan de ING Maatwerkhypotheek ook gebruikt worden als een spaarhypotheek. Dan zijn een aantal kosten niet van toepassing. Misschien zijn de kosten van deze hypotheek wel degelijk vergelijkbaar met spaarhypotheken van andere banken. Dat inzicht is eenvoudig te verkrijgen als er enkele mensen hun voorwaarden ook posten. Misschien is jouw opmerking wel op feiten gebaseerd, maar die heb ik dan nog niet gezien.
Chielemans
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 jun, 2010 4:22 pm

Re: Doe mee met de grote hypotheekkostenvergelijking!

Bericht door Chielemans »

Mijn topic was bedoeld voor de gewone hypotheeknemers en niet voor 'adviseurs-only'.
De macht van de moderators. Op wiens lange tenen stond ik?
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Doe mee met de grote hypotheekkostenvergelijking!

Bericht door Rense »

@Chielemans
De Maatwerkhypotheek moet gebruikt worden wil je een spaarhypotheek sluiten bij ING. ING heeft geen echte spaarhypotheek. Slechts deze gekunstelde vorm. Alleen daarom al zijn de kosten veel te hoog in vergelijking met een echte spaarhypotheek.

Succes....
Plaats reactie