oversluiten na nhg boven de 265.000

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

oversluiten na nhg boven de 265.000

Bericht door fransjan »

vers van de pers

oversluiten boven de oude nhg grens ,stopt per 17-09-2009

fundingsprobleemjes nhg ??
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: oversluiten na nhg boven de 265.000

Bericht door fransjan »

ach

tukker ,tijdelijke regels ,voor een kleine groep mensen ,dat vond ik toch al niet spannend ..

alleen jammer ,dat het signaal van deze maatregel ,weer negatief kan uitwerken op het sentiment ...

maar goed ,de beurzen omhoog ,de rente op de kapitaal markt is al een tijdhe aan het dalen en daar zien we niks van terug ,dus we kunnen nu al rustig zeggen,dat straks onze banken ook de staatssteun voortijdig gaan inlossen ..

wellicht kan me al weer heel voorzichtig denken aan een bonus ,voor de achterblijvers ,want volgens mij zit er nergens meer voldoende personeel .
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: oversluiten na nhg boven de 265.000

Bericht door fransjan »

allemaal funding tukker ,men zoekt de gouden risico,s
hofrand5892
Berichten: 381
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 11:36 am

Re: oversluiten na nhg boven de 265.000

Bericht door hofrand5892 »

Heren,

Geen NHG meer voor oversluiters bij de grens tot 350000,- euro en aandacht in het journaal voor nieuwbouw woningen die tegen een korting van 30% mogen worden verkocht, ook niet echt lekker voor het sentiment zeg maar.................

Wederom een mooie dag voor onze sector :?

Trader648
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: oversluiten na nhg boven de 265.000

Bericht door Houston »

Artikel in VB (barbier) is ook wel erg treffend over/voor de branche.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: oversluiten na nhg boven de 265.000

Bericht door fransjan »

van mij mag het wel iets rustiger en bij sommige gekdverstrekkers ook ...

maar goed ,onze branche hofrand ,komt a nooit meer postief in het nieuws (waar zijn onze belangen en branche verenigingen ??) en B we hebben een kabinet ,die alles stimuleert ,behalve de economie ..

dus ,uit die hoek van de politiek en de ambtenaren (afm) hoef je niks te verwachten ..
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: oversluiten na nhg boven de 265.000

Bericht door fransjan »

houston

een erg mooi verhaal in het VB en helaas realiteit ...
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: oversluiten na nhg boven de 265.000

Bericht door M_1 »

Fransjan, je moet de kapitaalmarktrente en de geldmarktrente niet door elkaar halen.

De korte termijn geldmarktrente is welliswaar gedaald, maar de lange termijn kapitaalmarktrente is ten opzichte van een paar maanden geleden wel flink gestegen.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

1

Bericht door fransjan »

beste M1

dat doe ik niet ,phhhhhhhhhh

ik bekijk de rente van dag tot dag ,dus om even kort door de bocht te zijn ,de verhoging van 10 jaars rente en langer ,afgelopen maand ,is in ieder niet op de kapitaalmarkt rente gebasseerd ,want deze is 25 punten lager ,als het hoogste punt voor verhoging ,men is dus of extra marge aan het maken ,of de risico opslagen zijn verhoogd .
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: oversluiten na nhg boven de 265.000

Bericht door Houston »

M_1 schreef:maar de lange termijn kapitaalmarktrente is ten opzichte van een paar maanden geleden wel flink gestegen.
waar vind je dat terug m1? Als ik de 10 jarige zie, lijkt die zelfs iets gedaald tov 6 maanden geleden, tov een jaar geleden zelfs ruim een procent daling.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: oversluiten na nhg boven de 265.000

Bericht door M_1 »

Banken zullen zich bij deze rentes niet meteen op de 'dagkoersen' baseren. De grootste pieken en dalen worden er uit gehaal. En er zit altijd een soort vertraging in deze rentes. Als ik kijk naar de rente van een maand of 3 geleden, dan zie ik dat de rente sindsdien best gestegen is.
Plaats reactie