Werkgeversverklaring Action

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

schoonebeek
Berichten: 24
Lid geworden op: di 04 aug, 2009 4:02 pm

Werkgeversverklaring Action

Bericht door schoonebeek »

Collega's,

Even wat frustratie kwijtraken...

Klanten van mij kopen een andere woning en kunnen deze financieren mis ze ca Ôé¼2.000 aan eigen geld inbrengen. Ze hebben Ôé¼10.000 spaargeld dus geen probleem. Beiden een vast dienstverband maar zij werkt bij de Action met een contract voor 16 uur per week.
In de praktijk werkt ze meestal meer uren en ik heb haar jaaropgaven van de afgelopen drie jaar waaruit dat ook duidelijk blijkt. Het eerste gesprek had ze een loonstrookje en jaaropgaven meegenomen. Inkomen van haar berekend op 9.200 vast + 4.000 meeruren = 13.200.

Nu hebben ze de woning gekocht en krijg ik de werkgeversverklaring. Hierop heeft de werkgever alleen de vaste uren met vakantiegeld ingevuld (dus Ôé¼9.200). Gebeld met de Action om uit te leggen dat ze de werkgeversverklaring naar waarheid moeten invullen omdat mijn klant en hun werknemer anders Ôé¼10.000 in plaats van Ôé¼2.000 aan eigen geld moet inbrengen. ""Nee meneer, dat is ons beleid. En we krijgen veel vaker van dit soort telefoontjes maar we vullen nooit de meeruren in".

Dat is toch niet normaal!! En als er blijkbaar veel meer van dit soort telefoontjes komen dan denkt niemand daar blijkbaar van doen we dit eigenlijk wel goed.

Vaak loop je als adviseur op tegen een muur bij de geldverstrekker die afwijkt van NHG maar nu loop je dus ook al bij werkgevers tegen een muur op. Als iedereen nu gewoon doet wat hij zou moeten doen maakt dat ons werk een stuk minder lastig.

Groet
pault
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 3:48 pm

Re: Werkgeversverklaring Action

Bericht door pault »

Op een of andere manier altijd bij die budgetwinkelketens

Met Lidl paar keer hetzelfde gehad. No way dat ze het invullen.
Voor leuk als je in combinatie met starterslening aanvraagd: SVn ziet dan overwerk op loonstrook staan en willen die mee toetsen om minder starterslening te hoeven verstrekken.
En dan kun je uitleggen wat je wil: aan werkgever om hogere hypotheek te krijgen, vul het nou in, want is elke maand dus structureel dus conform voetnootje 4 kunt u het gewoon invullen. En nee hoor.
En dan aan SVn om hogere starterslening te krijgen, nee is niet structureel, het is wel elke maand maar werkgever vult het niet in.

Ach ja, houd je van de straat he? En voortaan weet je het, voor een volgende keer.
(en dan zul je zien dat je dan net weer in concurrentie zit met een of andere linkmiegel die die klant helemaal gek heeft gemaakt door al dat overwerk wel mee te nemen en denk je, ach we proberen het maar weer....)
Plaats reactie