SVn frustratie

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

pault
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 3:48 pm

SVn frustratie

Bericht door pault »

Ben ik de enige, of hebben ook anderen last van vreemde beslissingen bij SVn en idiote doorlooptijden?

Als we daarmee de woningmarkt vlot moeten trekken...
Zou leuk zijn als een journalist er eens in duikt, kunnen er gelijk kamervragen gesteld worden aan minister Blok, hoe het kan dat de starters die we zo hard nodig hebben om her en der de markt te laten bewegen, zo behandelt worden.

verschrikkelijk,

aanvraag 10 dagen
ontbreekt er iets, of vinden ze iets dat gewoon goed is, maar volgens hen toch aanvulling behoeft, 15 dagen erbij (bv koopakte met aansprakelijkheidsuitsluitingen van verkoper, dat wil er daar echt niet in om een of andere reden).
Werkdagen he, dus je bent zo 5 weken verder voordat er een brief naar je plaatselijke SVn-ambtenaar gaat, die ook week of wat nodig heeft om een briefje te maken.

En ondertussen mag jij als tp, koper, verkoper, makelaar, notaris etc continu vertellen dat het 'in behandeling is'. Je staat voor gek.

Moest ik even kwijt

pault
Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: SVn frustratie

Bericht door Michel »

Dat is snel Pault. Mijn laatste dossier heeft 8 weken geduurd!!!! tot het definitief goedgekeurd werd. Heb maandag een afspraak met een klant die ook met een starterslening aan gaat kopen. Houdt mijn hart al weer vast maar het was de enige manier om een beetje fatsoenlijke woning te kopen. Heb de koper verteld wat voor janboel het is en hem alvast meegegeven dat het wel even kan duren. Net als zijn aankoopmakelaar.
Het ergste vind ik nog als je belt dat men je wegzet als een of andere joker want ze hebben het zo druk.

Ik zal mijn vorderingen hier wel weer delen. Misschien was de laatste keer een uitschieter.
pault
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 3:48 pm

Re: SVn frustratie

Bericht door pault »

ongetwijfeld gaan er zaken ook goed, maar de gevallen waar iets mee is, schijnen tussen wal en schip te vallen.

je zou toch verwachten, je levert het aan, duurt 10 dagen voor het aan de beurt is, nou ok.
maar als er dan een stuk aangeleverd moet worden, dat het dan niet weer terug de stapel op gaat en over 15 dagen gaan we er weer eens naar kijken.
telkens het risico lopen dat er zo weer 3 weken bij komt, slaat nergens op, zeker niet omdat ze criteria gebruiken bovenop de NHG-criteria, zie hieronder ook ergens een bericht over niet-bewoond-hebben clausule in een koopovereenkomst.
geef ons dan die criteria zwart op wit, dan weten wij en de klant waar we aan toe gaan, nu lijkt het willekeur.

als een bank zo zou werken, kunnen ze de deur wel sluiten.
daar is het ook wel eens druk, heb je dan een week of wat last van, trekken een bus flexwerkers binnen en na week of 3 loopt alles wel weer.

Budget voor startersleningen wordt door overheidsbijdragen van het rijk/provincies steeds groter, maar capaciteit van SVn blijft schromelijk achter.

Vind ik belachelijk, omdat politici er wel mee schermen als zijnde een mooi iets om de markt vlot te trekken.

Starters worden er blij mee gemaakt, en vervolgens komen ze in een maalstroom van onzekerheid, bijna verstreken ontbindende voorwaarden, uitgestelde transporten, te laat afgegeven bankgaranties, onbegrijpende verkopers/makelaars/notarissen die allemaal 'zoiets nog nooit hebben meegemaak', etc.

en jij als tp mag telkens zeggen dat alles goedkomt, bedelen om verlenging ontbindende voorwaarden en transportdata (je zult maar net een onderdeel van een rijtje transacties zijn, veel plezier!), en owee als er wat mis gaat, staan ze te wachten om je het mes in de rug te steken, want de tp is aansprakelijk.
En dan komt de SVn doodleuk met doorlooptijden van 10/15 of meer werkdagen.

dus voortaan liever niet, of het moet niet anders kunnen en alleen met ontbindende voorwaarden voor 3 maanden, transport zeker 4 maanden verder en geen bankgarantie, of pas over 3,5 maand.

pault
Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: SVn frustratie

Bericht door Michel »

pault schreef:ongetwijfeld gaan er zaken ook goed, maar de gevallen waar iets mee is, schijnen tussen wal en schip te vallen.

je zou toch verwachten, je levert het aan, duurt 10 dagen voor het aan de beurt is, nou ok.
maar als er dan een stuk aangeleverd moet worden, dat het dan niet weer terug de stapel op gaat en over 15 dagen gaan we er weer eens naar kijken.
telkens het risico lopen dat er zo weer 3 weken bij komt, slaat nergens op, zeker niet omdat ze criteria gebruiken bovenop de NHG-criteria, zie hieronder ook ergens een bericht over niet-bewoond-hebben clausule in een koopovereenkomst.
geef ons dan die criteria zwart op wit, dan weten wij en de klant waar we aan toe gaan, nu lijkt het willekeur.

als een bank zo zou werken, kunnen ze de deur wel sluiten.
daar is het ook wel eens druk, heb je dan een week of wat last van, trekken een bus flexwerkers binnen en na week of 3 loopt alles wel weer.

Budget voor startersleningen wordt door overheidsbijdragen van het rijk/provincies steeds groter, maar capaciteit van SVn blijft schromelijk achter.

Vind ik belachelijk, omdat politici er wel mee schermen als zijnde een mooi iets om de markt vlot te trekken.

Starters worden er blij mee gemaakt, en vervolgens komen ze in een maalstroom van onzekerheid, bijna verstreken ontbindende voorwaarden, uitgestelde transporten, te laat afgegeven bankgaranties, onbegrijpende verkopers/makelaars/notarissen die allemaal 'zoiets nog nooit hebben meegemaak', etc.

en jij als tp mag telkens zeggen dat alles goedkomt, bedelen om verlenging ontbindende voorwaarden en transportdata (je zult maar net een onderdeel van een rijtje transacties zijn, veel plezier!), en owee als er wat mis gaat, staan ze te wachten om je het mes in de rug te steken, want de tp is aansprakelijk.
En dan komt de SVn doodleuk met doorlooptijden van 10/15 of meer werkdagen.

dus voortaan liever niet, of het moet niet anders kunnen en alleen met ontbindende voorwaarden voor 3 maanden, transport zeker 4 maanden verder en geen bankgarantie, of pas over 3,5 maand.

pault
Uit het hart gegrepen maar hier precies dezelfde ervaring. Maar ja wel 3 posten gesloten die ik anders niet had gehad dit jaar maar wel een hoop frustratie.
En dan nog de willekeur aan regels vanuit de gemeente. Onderhavige geval heeft eigenlijk Ôé¼ 2.500,00 teveel betaald maar anders kwam die niet aan de minimale verstrekking van Ôé¼ 157.500. Daarnaast de belachelijke bepaling dat de verkopende partij Ôé¼1.500 moet betalen en dat het opgenomen moet zijn in de koopakte. Bureaucratie ten top.
Plaats reactie