HELP HELP

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

HELP HELP

Bericht door Cnorretje »

Relatie heeft in 1979 een krediet afgesloten met een hypothecaire inschrijving namens Citibank. Dit is later overgegaan naar Mahuko (dochter van Interbank). Huis wordt nu verkocht maar hypotheekhouder is spoorloos. Interbank beweert dat de leningen met hypothecaire inschrijving in het ABN AMRO concern zijn gebleven maar niemand weet te vertellen waar. Zowel ABN AMRO als MNF Bank kan relatie niet traceren. Hypotheek kan dus niet worden geroyeerd :(

Iemand de gouden tip?
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: HELP HELP

Bericht door Jean henri »

Helaas, nog nooit aan de hand gehad. Wel vraag ik mij iets anders af.

In 1979 werden met name nog vaste hypotheken afgesloten. Als ik uitga van een "standaard" looptijd van 30 jaar dan zou deze hypothecaire inschrijving in 2009 van rechtswege zijn vervallen.

Zal je zien dat deze hypotheek als een bankhypotheek staat ingeschreven, maar je kan het even laten nakijken.

Succes
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: HELP HELP

Bericht door Cnorretje »

Dank voor je reactie; We hebben helaas toestemming tot royement nodig. Maar van wie ... ??
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: HELP HELP

Bericht door Cnorretje »

Tukker, dank voor je reactie. Notaris heeft ook al van alles in het werk gesteld .. helaas zonder resultaat tot nog toe
Fer
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 07 jul, 2013 6:29 pm

Re: HELP HELP

Bericht door Fer »

Cnorretje schreef:Tukker, dank voor je reactie. Notaris heeft ook al van alles in het werk gesteld .. helaas zonder resultaat tot nog toe
Het lijkt mij inderdaad ook flink zoeken. Helaas komen dit soort zoekgevallen alleen maar meer voor met alle reorganisaties/overnames etc. de afgelopen jaren, al heb ik het nog nooit zo zout gegeten.

Ik zou eerst uitzoeken wie de rechtsopvolgers zijn van Citibank. Helaas zijn zowel Citibank en Interbank bekende (buitenlandse) banken, wat het zoeken via internet iets moeilijker maakt. Ik zou beginnen bij de KvK, gelet dat die fusies etc. vermeld bij de uittreksels waardoor (waarschijnlijk) mogelijk wordt wie de rechtsopvolger is.

Als er enig bewijs is dat de lening is afbetaald, zou ik dat vervolgens aanleveren bij de rechtsopvolger van de hypotheekhouder met het dringende verzoek toestemming te geven tot royement. Hierbij zou ik vermelden dat de cliënt schade zal lijden als de notaris niet tijdig over een royementsvolmacht beschikt (gelet op het Reglement Royeren) welke mogelijk op de rechtsopvolger verhaald zal worden.
Advies123
Berichten: 843
Lid geworden op: wo 10 jun, 2009 3:10 pm

Re: HELP HELP

Bericht door Advies123 »

Al opgelost?

Wanneer heeft hij voor het laatst rente en aflossing betaald? Is het dan niet via rekeningnummer te herleidden?
Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: HELP HELP

Bericht door Michel »

Al progressie in deze zaak?
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: HELP HELP

Bericht door Cnorretje »

Is tijdens mijn vakantie toch nog tot een goed einde gekomen. Uiteindelijk is er door de notaris een aangetekend schrijven naar Citibank verstuurd waarin royement gevraagd werd. In dit schrijven werd er op gewezen dat bij niet tijdige reactie Citibank aansprakelijk zou zijn voor de geldelijke gevolgen.

En .. niet lang daarna kwam er al toestemming voor royement.
Plaats reactie