duitse hypotheek

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

pault
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 3:48 pm

duitse hypotheek

Bericht door pault »

Duikt weer op:
http://www.gelderlander.nl/algemeen/eco ... -1.3841382

200 miljard, en dan tot 100% financiering? rente 2,8% 10 jaar vast?

als dat klopt, dan gaan we wat mee maken..

iemand wat meer informatie al over wie en wat?

pault
schoonebeek
Berichten: 24
Lid geworden op: di 04 aug, 2009 4:02 pm

Re: duitse hypotheek

Bericht door schoonebeek »

Inmiddels is wel duidelijk dat het allemaal erg sensationeel was. Veel reclame voor een TP in Deventer die niet eens een behoorlijke website heeft. Of heeft de journalist het niet goed begrepen?

In elk geval laat het wel zien dat de consument nog steeds uitsluitend naar de laagste rente kijkt ondanks onze inspanningen de afgelopen jaren om op basis van goed advies een juiste keuze te maken. Zullen we ooit de cowboys uit de branche krijgen?
pault
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 3:48 pm

Re: duitse hypotheek

Bericht door pault »

Inderdaad, 1 mevrouw met een eenmanszaak gaat voor 200 miljard offertes wegzetten...

Ze hebben het mooi voor elkaar, mensen beginnen allerlei vragen te stellen en de meest gekke zaken komen naar voren ('Ik ken iemand met een Belgische hypotheek met een rente van 3,3% voor 20 jaar vast'). Dat helpt de woningmarkt allemaal niet, men gaat toch weer in de wachtstand en/of vertrouwd de NLbanken nog minder. Als je mensen overigens vraagt hoe hoog de rente in NL dan wel niet is, hebben ze overigens vaak geen flauw idee.

Alsof buitenlandse banken staan te springen om jonge stellen 105% woningwaarde te gaan lenen en dat tegen nauwelijks rendement. Als je daar je relatie-breuk risico mee op moet vangen zonder NHG, no way.

Zal er wel op neer komen dat alleen de hele goede risico's met forse overwaarde en ruime inkomens er iets aan hebben, maar daarvoor zie je ook in NL al een trend dat hypotheken tot 60% MW goedkoper worden dan NHG, dus daar is de rente ook niet zo gek hoog meer voor.

pault
fermano
Berichten: 57
Lid geworden op: di 12 mei, 2009 12:38 pm

Re: duitse hypotheek

Bericht door fermano »

Whahaha Tukker, dat is een goeie.

Wat mij opvalt is dat er totaal geen heldere info naar voren komt over die duitse hypotheken zodat de details zichtbaar worden en je kunt inschatten als het iets is voor cliënten, maar door de nieuwshype laten mensen die er waarschijnlijk geen eens voor in aanmerking komen zich er door leiden, ik heb al flink wat reacties gekregen van "we wachten de duitse hypotheek af", ik vind het niet kunnen dat men van alles roept, maar niet concreet kan maken en geen eens in staat is details over bijv. de voorwaarden aan te reiken, bovendien zijn de mededelingen in de media nogal tegenstrijdig en waar is het gelijke speelveld voor de onafhankelijk adviseur?

Prima als de Duitse hypotheek een goede optie is, maar echt concreet is het niet, derhalve is mijn conclusie; eerst zien en dan geloven!
Plaats reactie