NHG en eigen vermogen

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

renard1914
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 08 mar, 2013 6:28 pm

NHG en eigen vermogen

Bericht door renard1914 »

Wie kan mij helpen/adviseren bij de volgende casus.

Man en vrouw hebben een huis gekocht met een N.H.G. en hebben hiervoor een samenlevingscontract afgesloten.
Ik neem aan dat de auto's niet meetellen voor het EV je hebt naar mijn idee deze nodig voor je werk.
Of sla ik nu de plank volledig mis. Zou het in ieder geval niet eerlijk vinden.
Laatst gewijzigd door renard1914 op vr 05 apr, 2013 7:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
sk81
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 20 jan, 2013 8:45 pm

Re: NHG en eigen vermogen

Bericht door sk81 »

Ze zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk.
Hoe de verdeling is wie wat betaalt van de restschuld, zal het WEW een zorg zijn.

Auto's lijken me idd buiten de toets te vallen.
Al kan ik me voorstellen dat NHG eist dat de auto's verkocht worden, als ze weet hebben van de waarde van de auto's. Ze vertegenwoordigen immers een behoorlijk vermogen waarmee de restschuld afgelost kan worden. En als eigenaar ben je verplicht er alles aan te doen om de restschuld zo laag mogelijk te houden.

In jouw plaatje is er een tekort van Ôé¼ 20.000. Zowel man als vrouw zal hiervoor worden aangesproken worden.
Dat man en vrouw wellicht onderling afspreken dat mevrouw na afhandeling van NHG een vordering op meneer heeft is aan hen.

Wellicht handig om, zonder namen te noemen, NHG hierover te informeren hoe ze hiermee omgaan.
Plaats reactie