omzetten hybride polissen

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Secret-Agent
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 11:02 am
Locatie: Gouda

omzetten hybride polissen

Bericht door Secret-Agent »

Ik heb begrepen dat v.a. 01-04 de premie voor hybride polissen niet meer verhoogd mag worden. Sterker, het spaardeel binnen de hybride mag niet verhoogd worden. Om het rendement te verbeteren is het bijna altijd een goed plan de overlijdensdekking los te verzekeren. Verwijderen van de overlijdensdekking leidt tot verhoging van het spaardeel en verlies van kew.

Van een fiscalist begreep ik dat dit wel mag indien sprake is van een polis welke onder de compensatie regeling valt. Op mijn vraag hoe je zo'n polis herkent bleef het antwoord schuldig.

Nu heb ik aardig wat omzettingen lopen bij Asr en zoals wellicht bekend verloopt dat verre van vlekkeloos. Eer je een pandakte hebt om de vermogen bij overlijden polis te koppelen aan de hypotheek en eer de hybride polis gewijzigd is ben je snel een paar maanden verder.

Nu vraag ik me af hoe Asr mijn klanten kan garanderen dat de ingediende voorstellen uitgevoerd gaan worden, ook als uitvoering plats vindt na 01-04. Voor 01-04 zal in de meeste gevallen niet lukken. Is een brief van Asr dat ze de premie verhoging door zullen voeren voldoende?

Het gaat hierbij om polissen waarbij soms de premie verhoogd wordt, altijd de overlijdensdekking verwijderd wordt en altijd geswitcht wordt naar de HRR rekening. In de meeste gevallen blijft de premie gelijk.

Heeft iemand een idee / ervaring?