Scriptie/voorwaarden geldverstrekkers

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

andos
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 01 sep, 2010 5:24 pm
Locatie: Omgeving van Emmen

Scriptie/voorwaarden geldverstrekkers

Bericht door andos »

Dag allemaal,

Voor mijn afrondende opdracht voor de opleiding Register Belastingadviseur wil ik onder andere in kaart brengen welke mogelijkheden verschillende geldverstrekkers hebben voor het financieren van kangoeroewoningen of meergeneratiewoningen. Van veel geldverstrekkers heb ik een duidelijke reactie gehad, maar een aantal geeft die informatie niet aan nieuwsgierige derden zoals ik. Ze verwijzen me door naar een adviseur. Aangezien ik zelf niet voor een intermediair werk, wil ik vragen of jullie mij meer kunnen vertellen. Concreet ben ik benieuwd naar het beleid van:

* ABN Amro
* Florius
* Nationale Nederlanden
* Obvion


Mijn vragen zijn (per verstrekker):
* In hoeverre kun je bij die geldverstrekkers een financiering afsluiten voor een woning met meer dan twee eigenaars?
* Is een aankoop door een ouder en een kind samen mogelijk? Of worden familiebanden tussen kopers uitgesloten?
* Gaat de geldverstrekker akkoord met gedeeltelijke verhuur van een gedeelte van het onderpand (aan ouders, of aan derden)?

Ik hoor graag jullie ervaringen/kennis over het beleid van deze partijen!
markbakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 03 aug, 2011 8:28 am

Re: Scriptie/voorwaarden geldverstrekkers

Bericht door markbakker »

Hallo,

Ik ben op spoed op zoek naar de informatie die je hieronder vraagt.
Zou het mogelijk zijn er een kopie van te krijgen?
We zijn bezig met het financieren van een Kangeroewoning en dat blijkt idd lastiger dan gedacht...

Met vriendelijke groet,

Mark
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Scriptie/voorwaarden geldverstrekkers

Bericht door M_1 »

markbakker schreef:Hallo,

Ik ben op spoed op zoek naar de informatie die je hieronder vraagt.
Zou het mogelijk zijn er een kopie van te krijgen?
We zijn bezig met het financieren van een Kangeroewoning en dat blijkt idd lastiger dan gedacht...

Met vriendelijke groet,

Mark
Er zijn heel veel varianten van kangoeroe woningen mogelijk, dus het is moeilijk om een universeel eenduidig overzicht te krijgen. Verschillen in juridische vorm (├®├®n woning met 2 deken of twee woningen), of het om een pure tijdelijke kangoeroe woning gaat (andere regelgeving) of om een 'gewone' extra woning, of je beide eigenaren wilt worden (een dan samen van het geheel of juist elk van een deel) of een eigenaar en de ander huur etc. Afhankelijk van jullie financi├½le mogelijkheden en van de mogelijkheden bij de (gemeente van de) toekomstige woning zijn er verschillende opties. Je zult daarvoor toch het beste bij een goede adviseur langs kunnen gaan, want het is vaak behoorlijk maatwerk.
Plaats reactie