anti spam

Hier kunt u opmerkingen en suggesties met betrekking tot dit forum kwijt

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Raymond1976
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 2:18 pm
Locatie: Almere

anti spam

Bericht door Raymond1976 »

Misschien een tip: gasten niet meer toestaan te posten zonder registratie tegen spam. En dan een code vragen om te kunnen registeren, goed voorbeeld: http://www.theshower.nl/pfff/forum/viewtopic.php?t=516
Joyce
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 21 aug, 2006 8:15 pm

Bericht door Joyce »

Raymond, ik heb hier zelfs al eens pb over gestuurd naar de Admin, maar nooit reactie gehad helaas. Het leek mij handig om wat mensen die regelmatig dit forum bezochten extra rechten te geven om topics te verwijderen waar nodig.
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Joyce schreef:Het leek mij handig om wat mensen die regelmatig dit forum bezochten extra rechten te geven om topics te verwijderen waar nodig.

Yep .... daar had ik ook al aan gedacht. Goed idee!
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Bericht door jari »

Hierbij dan ook mijn steun hiervoor :D
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Admin2
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 3:43 pm
Contacteer:

Goed idee

Bericht door Admin2 »

Dit is een goed idee. Er zijn op dit moment 2 admins. Ik zal de grote master-admin1 vragen om dit te regelen. Wordt vervolgd.
forumadmin
Site Admin
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 11:21 pm

Bericht door forumadmin »

Spam en andere ongewenste berichten kunnen nu door geregistreerde gebruikers worden gemeld d.m.v van dit icoontje boven de berichten: Afbeelding.
Ik zal dan zorgen dat deze worden verwijderd.
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Waar blijft de bevoegdheid voor de vaste schrijvers op dit forum om spam berichten te kunnen verwijderen? Wordt de laatste tijd steeds gekker hier.

Moet toch kunnen zeker. Sommige schrijver hebben intussen wel bewezen serieus met dit forum om te gaan. Een beetje vertrouwen vanuit de forumbeheerders is dan ook wel op zijn plaats.

Just think about it ... and do something :!: :!:
Gebruikersavatar
Tjeerd.B
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 sep, 2007 4:42 pm
Contacteer:

Bericht door Tjeerd.B »

Je kunt toch ook per onderwerp en moderator aanstellen? Je kunt gewoon de meest serieuze posters vragen of zij een onderwerp in de gaten willen houden.
Dan krijgen ze een alertje bij elke nieuwe post, en zodra ze zien dat het spam is die post verwijderen.

Dan is het niet zo'n hels werk om alles te controleren, je bent tenslotte alleen maar verantwoordelijk voor jou gedeelte
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Helemaal mee eens. Spam begint de spuigaten uit te lopen. Dat bevordert de zin van mensen om bijdragen te leveren niet
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Top! Laat maar weten wat het resultaat is.
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Ook ik heb een mailtje gestuurd en een pb-tje. Verder ben ik aan het zoeken geslagen op internet en heb intussen het bedrijf gevonden (met telefoonnummer) wat achter de site zit. Betreffende persoon was niet aanwezig doch ook naar dit bedrijf een mail gestuurd met het verzoek om bevoegdheden voor bepaalde schrijvers.

Ik houd jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Eerste reactie is binnen. Het idee van submoderators wordt als goed beoordeeld. Gevraagd werd op wat voor criteria deze geselecteerd zouden moeten worden heb ik geantwoord: reputatie, aantal berichten etc.

Als namen heb ik naast mijzelf genoemd Steven, Tukker, Jari en Joyce.

De reactie kwam van de eigenaar van de url en website. Zij gaan dit doorspelen aan de moderator.

Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Opnieuw een reactie gekregen; Ik blijf positief dat er een oplossing komt.
Ik leg dit advies voor aan de vaste beheerder. Kan even duren denk ik want hij zal even moeten uitzoeken hoe de sub-beheerders aangemaakt kunnen worden. Maar ik vind het zelf in elk geval een goed voorstel.

Als er na 2 weken nog niets is gebeurd mail me dan nog een keer dan ga ik me er persoonlijk mee bemoeien. Maar hopelijk lukt het gewoon met de huidige beheerder.
Joyce
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 21 aug, 2006 8:15 pm

Bericht door Joyce »

Heren, jullie zijn voortvarender dan ik :) Gelukkig maar, want ik kom hier nog maar sporadisch, mede door de vele irritante spam. Laten we hopen dat er nu wat gaat gebeuren!
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Tukker schreef:Jij hebt meer succes als ik Cnorretje. Ik heb gisteren een mail verzonden naar de Forumadmin. Dezelfde man die ook de spamberichten zou verwijderen na het aanklikken door ons van het uitroepteken.

Tot op heden heb ik geen enkele reactie gehad. Ook de spamberichten worden niet verwijderd, ondanks dat ik de rode uitroeptekens heb aangeklikt. Verder is het me opgevallen, dat vanaf juli geen taal of teken meer is vernomen van de admin, de admin2 en de forumadmin. Geen belangstelling meer?

Ik wacht nog even af.

Hi Tukker,

Ik heb ook geen contact met de forumadmin etc. maar met de eigenaar van de site en de url. Deze hebben het beheer uitbesteed en gaan deze persoon / personen benaderen. Binnen 2 weken moet er wat gaan gebeuren.

Ik houd jullie op de hoogte.
Plaats reactie