anti spam

Hier kunt u opmerkingen en suggesties met betrekking tot dit forum kwijt

Moderators: Cnorretje, Jean henri, SimpleMind, Tukker, webka

anti spam

Berichtdoor Raymond1976 » vr 13 jul, 2007 1:39 pm

Misschien een tip: gasten niet meer toestaan te posten zonder registratie tegen spam. En dan een code vragen om te kunnen registeren, goed voorbeeld: http://www.theshower.nl/pfff/forum/viewtopic.php?t=516
Raymond1976

Berichtdoor Joyce » za 14 jul, 2007 9:38 pm

Raymond, ik heb hier zelfs al eens pb over gestuurd naar de Admin, maar nooit reactie gehad helaas. Het leek mij handig om wat mensen die regelmatig dit forum bezochten extra rechten te geven om topics te verwijderen waar nodig.
Joyce

Berichtdoor Cnorretje » ma 16 jul, 2007 8:34 am

Joyce schreef:Het leek mij handig om wat mensen die regelmatig dit forum bezochten extra rechten te geven om topics te verwijderen waar nodig.

Yep .... daar had ik ook al aan gedacht. Goed idee!
Cnorretje
Moderator

Berichtdoor jari » wo 18 jul, 2007 11:33 pm

Hierbij dan ook mijn steun hiervoor :D
שמע ישראל יה-וה אלהינו יה-וה אחד
jari

Goed idee

Berichtdoor Admin2 » zo 12 aug, 2007 1:59 pm

Dit is een goed idee. Er zijn op dit moment 2 admins. Ik zal de grote master-admin1 vragen om dit te regelen. Wordt vervolgd.
Admin2

Berichtdoor forumadmin » za 18 aug, 2007 10:20 am

Spam en andere ongewenste berichten kunnen nu door geregistreerde gebruikers worden gemeld d.m.v van dit icoontje boven de berichten: Afbeelding.
Ik zal dan zorgen dat deze worden verwijderd.
forumadmin
Site Admin

Berichtdoor Cnorretje » di 20 nov, 2007 9:46 am

Waar blijft de bevoegdheid voor de vaste schrijvers op dit forum om spam berichten te kunnen verwijderen? Wordt de laatste tijd steeds gekker hier.

Moet toch kunnen zeker. Sommige schrijver hebben intussen wel bewezen serieus met dit forum om te gaan. Een beetje vertrouwen vanuit de forumbeheerders is dan ook wel op zijn plaats.

Just think about it ... and do something :!: :!:
Cnorretje
Moderator

Berichtdoor Tjeerd.B » di 20 nov, 2007 5:41 pm

Je kunt toch ook per onderwerp en moderator aanstellen? Je kunt gewoon de meest serieuze posters vragen of zij een onderwerp in de gaten willen houden.
Dan krijgen ze een alertje bij elke nieuwe post, en zodra ze zien dat het spam is die post verwijderen.

Dan is het niet zo'n hels werk om alles te controleren, je bent tenslotte alleen maar verantwoordelijk voor jou gedeelte
Tjeerd.B

Berichtdoor Tukker » zo 25 nov, 2007 10:53 am

De spam loopt de laatste tijd behoorlijk uit de hand. Een aantal mensen steekt veel vrije tijd in dit forum en dit is merkbaar, het aantal vragen neemt de laatste tijd behoorlijk toe. Het is in ieder geval drukker dan toen ik me aanmeldde.

Daarom nogmaals een dringend verzoek van mij om eindelijk iets aan deze spam te doen. We zien al een tijdje geen "admin" reacties meer. Het lijkt wel of jullie de boel de boel laten!
:evil:
Tukker

Berichtdoor Steven » zo 25 nov, 2007 11:53 am

Helemaal mee eens. Spam begint de spuigaten uit te lopen. Dat bevordert de zin van mensen om bijdragen te leveren niet
Steven

Berichtdoor Tukker » zo 25 nov, 2007 4:21 pm

Ik heb een mailtje met vergelijkbare inhoud als mijn post naar de forumadmin gezonden. Ik hoop dat hij er iets mee doet, want zo gaat de aardigheid er behoorlijk van af.

Tukker
Tukker

Berichtdoor Steven » zo 25 nov, 2007 4:27 pm

Top! Laat maar weten wat het resultaat is.
Steven

Berichtdoor Cnorretje » ma 26 nov, 2007 1:48 pm

Ook ik heb een mailtje gestuurd en een pb-tje. Verder ben ik aan het zoeken geslagen op internet en heb intussen het bedrijf gevonden (met telefoonnummer) wat achter de site zit. Betreffende persoon was niet aanwezig doch ook naar dit bedrijf een mail gestuurd met het verzoek om bevoegdheden voor bepaalde schrijvers.

Ik houd jullie op de hoogte.
Cnorretje
Moderator

Berichtdoor Cnorretje » ma 26 nov, 2007 4:10 pm

Eerste reactie is binnen. Het idee van submoderators wordt als goed beoordeeld. Gevraagd werd op wat voor criteria deze geselecteerd zouden moeten worden heb ik geantwoord: reputatie, aantal berichten etc.

Als namen heb ik naast mijzelf genoemd Steven, Tukker, Jari en Joyce.

De reactie kwam van de eigenaar van de url en website. Zij gaan dit doorspelen aan de moderator.

Ben benieuwd.
Cnorretje
Moderator

Berichtdoor Cnorretje » di 27 nov, 2007 11:49 am

Opnieuw een reactie gekregen; Ik blijf positief dat er een oplossing komt.

Ik leg dit advies voor aan de vaste beheerder. Kan even duren denk ik want hij zal even moeten uitzoeken hoe de sub-beheerders aangemaakt kunnen worden. Maar ik vind het zelf in elk geval een goed voorstel.

Als er na 2 weken nog niets is gebeurd mail me dan nog een keer dan ga ik me er persoonlijk mee bemoeien. Maar hopelijk lukt het gewoon met de huidige beheerder.
Cnorretje
Moderator

Volgende

Keer terug naar Opmerkingen & suggesties