Moderator

Hier kunt u opmerkingen en suggesties met betrekking tot dit forum kwijt

Moderators: Cnorretje, Jean henri, SimpleMind, Tukker, webka

Moderator

Berichtdoor Tukker » za 02 feb, 2008 8:58 am

Goedemorgen collega's,

Gisteravond bij een spambericht voor een duistere hypothekensite merkte Jari op dat hij bij akkoord overige moderatoren het bericht wilde verwijderen.

Vanmorgen stond het bericht er nog + een scheldkannonade op een advieskantoor, een topic uit de duistere diepten van dit forum dat weer door iemand naar boven was gehaald.

Ik vind eigenlijk, dat we dit soort berichten/topics maar gewoon moeten weghalen. Het gaat om of spam, of oncontroleerbare laster. Onze vragenstellers hebben daar niets aan. Integendeel.

Desnoods kunnen we dit bericht als een soort feedback laten staan of een feedback-topic openen, waarbij gebruikers die vinden dat hun onrecht aan is gedaan door ons als moderatoren dit kenbaar kunnen maken.

Wat vinden jullie daar van?

Prettig weekend,
Tukker
Tukker

Re: Moderator

Berichtdoor Steven » za 02 feb, 2008 10:35 am

Ik vind het prima om sommige berichten weg te halen. Over Spam hoeven we niet te discussieeren en in het verleden waren we het al eens over de oncontroleerbare beschuldigingen aan het adres van lokale advieskantoren.
Steven

Berichtdoor jari » za 02 feb, 2008 12:12 pm

ok
שמע ישראל יה-וה אלהינו יה-וה אחד
jari

Berichtdoor Cnorretje » za 02 feb, 2008 3:26 pm

We weten van elkaar dat we serieus met ons vak en onze adviezen omgaan. Naar mijn mening hebben we elkaars toestemming niet nodig om spam te verwijderen. Als we iets verwijderen is het misschien wel handig onze naam bij het aangepaste bericht te zetten (zoals overigens al een paar keer gebeurd is) zodat "het slachtoffer" eventueel per pb kan reageren.

In plaats van een geheel bericht te verwijderen kunnen we wellicht in eerste instantie het bericht blanco maken en ook hier onze naam vermelden.
Cnorretje
Moderator

Berichtdoor Tukker » ma 04 feb, 2008 8:06 pm

Ik heb gisteren 2 volledige draadjes weggehaald.
Een spambericht omdat de link in het onderwerp werd genoemd.

De 2e was een lange draad over een hypotheekkantoor. Het was te constateren dat deze draad iedere keer bewust weer naar boven werd gehaald door meerdere posters. De hele reeks werd zelfs nog een keer teruggeplaatst door het forumarchief via Google op te sporen. Uiteraard had ik ook een slotje kunnen plaatsen.

Ik vond in beide gevallen verstandiger alles weg te halen. Daar komt bij dat ik geen zin mij te verantwoorden tegenover spammers en zwartmakers. Ik geef liever aandacht aan de serieuze vragensteller. Vandaar mijn voorstel een topic "feedback" te openen. Vrij gebruikelijk op een forum.

Overigens wijzig ik normaal gesproken de berichten en vermeld daar ook mijn naam.
Tukker

Berichtdoor Cnorretje » di 05 feb, 2008 10:04 am

Vind het een prima idee om een topic "feedback" te openen. Waar wil je dit plaatsen?? Ook onder "opmerkingen en suggesties"?
Cnorretje
Moderator

Berichtdoor Admin2 » ma 24 maart, 2008 7:08 pm

Liever niet berichten verwijderen die geen spam zijn. Bij vermoeden van laster kan bewuste naam van kantoor of adviseur worden vervangen door XXXXX. Probeer a.u.b. zo min mogelijk censuur te plegen op dit forum. Een van de sterke kanten van dit forum is nu juist dat er geen censuur is, en bij weghalen van hele berichten (door moderators die zelf adviseur zijn) kom je wel op een lastige situatie. Dus liever niet verwijderen en als je toch wilt verwijderen dan niet hele bericht maa enkel de naam.
Admin2

Keer terug naar Opmerkingen & suggesties