Annuïtair dalende ORV: Wat is de uitkering bij overlijden?

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

hout
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 okt, 2011 7:36 pm

Annuïtair dalende ORV: Wat is de uitkering bij overlijden?

Bericht door hout »

Beste forum-lezers,

Ik kan redelijk overweg met annuiteiten en contante waarden, maar het lukt mij niet ZELF na te rekenen wat bij een annuitair dalende OVR de uitkering zal zijn als de verzekerde in een bepaald jaar komt te overlijden.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik precies kan berekenen, wat de uitkering van zo'n OVR in een gegeven jaar is, als de verzekerde overlijdt?

Ik lees op www.spam.nl wel een schema met uitkeringen bij overlijden in jaar 0, 5, 10, etc. Er staat echter niet bij hoe die uit te keren bedragen berekend zijn.

Alvaste bedankt!

H.
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Annuïtair dalende ORV: Wat is de uitkering bij overlijde

Bericht door webka »

dit is eenvoudig uit te rekenen met de juiste software/rekenmachine/2-havo wiskunde kennis.
Vanb belang is de juiste gegevens: Looptijd, startdatum, verzekerd bedrag, annuiteit, premie.

Nog makkelijekr is de verzekeraar te bellen om een nieuw overzicht van de vezekerde bedragen per jaar te geven.
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Annuïtair dalende ORV: Wat is de uitkering bij overlijde

Bericht door SimpleMind »

Aanvullend: Hier is een voorbeeld berekening te vinden over annuitair dalend kapitaal...
De annuiteit uit de post van Webka wordt hier teogelicht en is bepaald door rente, looptijd en hoogte kapitaal.
Het is niet de beste uitleg maar je geeft aan goed overweg te kunnen met annuiteiten....
http://www.wisfaq.nl/show3archive.asp?id=49718&j=2007
Plaats reactie