Welke overlijdensrisicoverzekering?

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

runnie
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 mei, 2011 12:38 pm

Welke overlijdensrisicoverzekering?

Bericht door runnie »

Hypotheekvorm is eindelijk rond, helemaal tevreden nu alleen de orv.

Van de Rabobank een voorstel van interpolis gekregen maar deze valt volgens mij nog duur uit wat vermoedelijk ontstaat doordat het twee losse verzekeringen zijn. Verzekerd bedrag en looptijd zijn overigens gelijk. Wat is het voordeel om hiervoor te kiezen (zeg aub niet provisie :wink: )

Daarnaast heb ik bij tussenpersoon schadeverzekering een offerte opgevraagd. Gekregen van Delta Lloyd en gevraagd tussen onderscheid in provisievrij product en een met provisie in product. In eerst geval wordt er 200e in rekening gebracht en in tweede geval wordt er 191e in rekening gebracht gedurende de looptijd. Dan lijkt het dus nadelig om direct te betalen maar als ik na totale premiesom kijk is provisievrij product 545e goedkoper. Hoe ontstaat dit verschil?

Daarnaast wat is een redelijk bedrag bij verzekering provisievrij product, aan telefoon gaf hij aan tussen 150-200e en op offerte stond uiteraard 200e :)

Alvast bedankt voor jullie reactie



Overigen gegevens indien gewenst:
Man 1977
Vrouw 1978
Beiden niet rokend
verzekerd bedrag 127.600
Anuitair 4%
Looptijd 25jaar
runnie
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 mei, 2011 12:38 pm

Re: Welke overlijdensrisicoverzekering?

Bericht door runnie »

Geen reactie hier maar wel aardig wat lezers dus geef afloop nog maar even weer.

Reactie van Rabobank gehad, reden dat ze twee aparte verzekering aanbieden is omdat gecombineerd niet mogelijk is.
Dus keuze is simpel, interpolis (wat Rabo aanbied) is schrikbarend veel duurder. ro

Rabo kost 3002+3784 = 6786 euro aan totaal premie
Delta Lloyd kost 3857 euro en provisievrij zelf "maar" 3310 euro maar dan betaal ik 200 euro afsluitkosten.

Nog niet niet dubbele dus :shock: snap niet dat het verschil zo groot kan zijn maar keus is zo wel eenvoudig.
runnie
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 mei, 2011 12:38 pm

Re: Welke overlijdensrisicoverzekering?

Bericht door runnie »

Geen, ik krijg nl geen rentekorting op mijn hypotheek. Ik maak gebruik van de oversluitactie waarbij de Rabobank de alle kosten (muv nhgpremie) betaald en ik ben geen afsluitprovisie verschuldigd en daarom kom ik niet in aanmerking voor rentekorting. Aangezien ik voor een rentevaste periode van 2jaar kies is de schade door het missen van de rentekorting maar beperkt.

Als ik voor een langere rentevaste periode zou kiezen had ik hypotheek niet bij de Rabobank afgesloten maar bij onafhankelijk adviseur waar 10jaars rente zo'n 0.5% lager lag. Maar dan moest ik netto ruim 2k aftikken en dat verdien ik niet terug bij zo'n korte rentevaste periode.
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Welke overlijdensrisicoverzekering?

Bericht door Jean henri »

Vooruit,

hierbij een link naar een totaaloverzicht; https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... Y2Q3&hl=nl

Let wel, dit is provisieloos doorgerekend
Gebruikersavatar
heidi
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 aug, 2011 3:39 pm
Contacteer:

Re: Welke overlijdensrisicoverzekering?

Bericht door heidi »

SPAM!!!!!!!!
Plaats reactie