overlijdens risico verz en woonlasten verzekering

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

ket
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 aug, 2010 2:44 pm

overlijdens risico verz en woonlasten verzekering

Bericht door ket »

Hallo,

nadat ik de hypotheek rond heb gekregen ook op basis van veel informatie hier op het forum, hoop ik dat ik een aantal verzekeringsvragen voor mag leggen.

1) Overlijdensrisicoverzekering
We zijn niet verplicht noch gebonden aan een bepaalde verzekeraar, maar willen dit risico graag afdekken. Volgende overwegingen:
- hypotheek is EUR 320.000
- Er is een groot inkomens verschil tussen mij en mijn partner dus zitten te dekken aan een dekking van 400.000 op mijn leven en 100.000 op leven van partner, gebaseerd op berekeningen van de adviseur dat dat benodigd zou zijn om terugval af te dekken
- we dachten aan annuitair dalend, gezien banksapren op hypotheek en intenie ook het aflossingsvrije stuk wel te gaan aflossen door de jaren heen
- looptijd 30 jaar

Adviseur komt met volgende advies:
- kiezen voor beiden een andere verzekeraar, waar bij voor mij General & Legal (+/- 25 eur) en voor partner Florius (+/- 10 eur) worden aangeraden
- heb ook een offerte van Reaal (via andere tussen persoon) maar daar komen ineens meer kosten bij en zitten we ruim boven dat bedrag

Wat zijn jullie adviezen hierover?

2) Woonlasten verzekeringI
k verdien ruim boven het max dagloon en zal bij eventuele arbeidsongeschiktheid ver terugvallen in inkomen. Dit wil ik graag afdekken. Volgens adviseur gaat het om een netto bedrag van 1000 eur per maand in geval van volledige arbeidsongeschikheid.

- Heb een offerte van TAF, looptijd 27 jaar (?), premie maandelijks 35 eur. wachttijd 2 jaar, beroepsarbeid
- Offerte CArdif, looptijd 30 jaar, premie maandelijks 53 euro, wachttijd 2 jaar , passende arbeid

Ik begreep dat premie beter is dan koopsom en dat het gunstiger is om netto-netto te doen. Zijn bovengenoemde premies en ook de voorwaarden van deze maatschappijen goed of zijn er andere aanraders?

Ik hoop op jullie tips om de bomen in het bos weer te kunnen onderscheiden.

Vriendelijk dank,
Ket
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: overlijdens risico verz en woonlasten verzekering

Bericht door Jean henri »

ket schreef:Hallo,


Adviseur komt met volgende advies:
- kiezen voor beiden een andere verzekeraar, waar bij voor mij General & Legal (+/- 25 eur) en voor partner Florius (+/- 10 eur) worden aangeraden
- heb ook een offerte van Reaal (via andere tussen persoon) maar daar komen ineens meer kosten bij en zitten we ruim boven dat bedrag

Wat zijn jullie adviezen hierover?
Eerst meer informatie geven zoals geboortedatum en wel/niet roken, en eventuele omstandigheid of ziekte die het sterfterisico kunnen beinvloeden (overgewicht, diabeet, ....)

ket schreef: 2) Woonlasten verzekeringI
k verdien ruim boven het max dagloon en zal bij eventuele arbeidsongeschiktheid ver terugvallen in inkomen. Dit wil ik graag afdekken. Volgens adviseur gaat het om een netto bedrag van 1000 eur per maand in geval van volledige arbeidsongeschikheid.

- Heb een offerte van TAF, looptijd 27 jaar (?), premie maandelijks 35 eur. wachttijd 2 jaar, beroepsarbeid
- Offerte CArdif, looptijd 30 jaar, premie maandelijks 53 euro, wachttijd 2 jaar , passende arbeid

Ik begreep dat premie beter is dan koopsom en dat het gunstiger is om netto-netto te doen. Zijn bovengenoemde premies en ook de voorwaarden van deze maatschappijen goed of zijn er andere aanraders?
minstens zo lastig te beantwoorden kwestie. Van belang kan zijn opleiding en uitoefening van beroep in combinatie met egwenste vorm. Hierbij bedoel ik:
uitkering o.b.v. gangbare arbeid (UWV beoordeling) (los van opleiding, beroep en ervaring) wordt gekeken welk werk je nog wel kan doen (de befaamde nachtportier in hotel, call centre medewerker of bonsai bomen kweker kan je vrij snel naast een beperking nog doen dus minimale uitkering). Doorgaands een lage premie
uitkering o.b.v. passende arbeid, hierbij wordt gekeken in hoeverre je naast beperking nog werkzaamheden kan uitvoeren op basis van opleiding en functie (de combinatie directeur met academische opleiding kan geen nachtprotier worden)(hierbij ontstaat voor hogere opgeleiden / hogere functie een betere uitkeringsgrond)
beroepsarbeidsongeschiktheid hierbij wordt gekeken het eigen beroep en vaardigheid. Het spreekt voor zich dat dit (relatief) de beste dekking is en dus ook de duurste premie.

Maak eerst een keuze in het soort dekking, de hoogte en de duur om vervolgens de maatschappijen te vergelijken.

ket schreef:
Ik hoop op jullie tips om de bomen in het bos weer te kunnen onderscheiden.

Vriendelijk dank,
Ket
ket
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 aug, 2010 2:44 pm

Re: overlijdens risico verz en woonlasten verzekering

Bericht door ket »

@ Jean,

dank voor je reactie.
Wat betreft de overlijdensrisico:
- beiden gezond, geen medische historie
- beiden nooit gerookt
- geboortedata 1-3-1978 en 28-7-1978

Wat betreft de woonlasten/arbeidsongeschiktheids verzekering:
- minstens passende arbeid
- inclusief dekking psychische klachten (heb kantoor beroep)
- dacht aan een looptijd van 30 jaar, gelijk aan de duur van de hypotheek, is dat een logische koppeling?
- Taf dekt tot max 60 jaar, dus maar 27 jaar

Is er op basis van deze aanvullingen iets zinnigs over te zeggen?

Dank,
Ket
Plaats reactie