Geldt voor alle verzekeraars dat er zo'n vreselijk uitgebreide medische vragenlijst moet worden ingevoerd? Ik schrik nogal van de vraagstelling en de onduidelijkheid van de lijsten.
Mij bekruipt het gevoel dat je al snel dingen verkeerd invult.
Iemand ervaring met een verzekeraar die wel een duidelijke vraagstelling hanteert? Of werken ze allemaal met Meditel?
medische vragenlijst
Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind
- Jean henri
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Re: medische vragenlijst
het is nu eenmaal zo dat een verzekeraar een "goed" beeld wil krijgen van haar nieuwe klant.
Vragen moeten er dan ook gesteld worden om te voorkomen dat de gezonden niet onder de zieke zuillen leiden (simpel, iedereen wil de laagste premie betalen, en niet nog eens een opslag waarmee het risico van minder gezonde wordt gedragen).
Wel zijn er inmiddels verzekeraars die telefonisch de gezondheidsverklaring doornemen. Hierbij is Dazure volgens mij koploper in (www.dazure.nl). Wij hebben hier zeer goede ervaring mee.
succes
Vragen moeten er dan ook gesteld worden om te voorkomen dat de gezonden niet onder de zieke zuillen leiden (simpel, iedereen wil de laagste premie betalen, en niet nog eens een opslag waarmee het risico van minder gezonde wordt gedragen).
Wel zijn er inmiddels verzekeraars die telefonisch de gezondheidsverklaring doornemen. Hierbij is Dazure volgens mij koploper in (www.dazure.nl). Wij hebben hier zeer goede ervaring mee.
succes