Edit: Overlijdensrisicoverzekering, maar nu de bankgarantie

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

cubebikes
Berichten: 34
Lid geworden op: di 14 jun, 2011 12:47 pm

Re: Overlijdensrisicoverzekering: zorgen om acceptatie

Bericht door cubebikes »

Hallo,

Onlangs hebben we een hypotheek afgesloten bij Obvion, voor de aankoop van ons eerste eigen huis.
Alle stukken zijn nu bij Obvion binnen, incl. taxatierapport, de hele mikmak dus.

Koopcontract is 4 weken geleden getekend.

Nou wil de notaris uiterlijk 15 augustus de bankgarantie van Obvion hebben. Alle stukken zijn door onze adviseur ingestuurd en het taxatierapport was het enige wat Obvion nog moest krijgen. Nou is ook dat inmiddels via de NWWI gedaan en zijn alle bescheiden dus bij Obvion aanwezig.
Ik heb vanmorgen de notaris even gebeld, of er wellicht al een bankgarantie bij hen binnen was, maar dat was niet het geval. Dat was overigens nog niet zorgwekkend, vertelde de telefoniste me, er resten tenslotte nog 10 dagen.
Nou is onze adviseur op vakantie tot 15 augustus,en dat is nou net exact de dag dat de bankgarantie gesteld moet zijn.

Mocht Obvion nog nadere stukken nodig hebben (volgens onze adviseur/hypotecair planner is dat NIET het geval) dan wordt er contact met háár opgenomen. Maar....zij is dus op vakantie. MOCHT er dus iets ontbreken, dan hoort zij dat pas NA de 15e augustus....als ze van vakantie terug is. En dat is te laat voor ons.

Kan ons dat problemen opleveren, of maak ik me gewoon zorgen om niks? Wordt de bankgarantie gewoon automatisch "straks" door Obvion afgegeven? Ik ben een leek op dit gebied en omdat we onervaren zijn op de koopmarkt, vind ik het nu ineens best spannend (terwijl het meest spannende allemaal al lang geregeld is)
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Edit: Overlijdensrisicoverzekering geregel, maar nu???

Bericht door Cnorretje »

Heb je een aanvraagfml van Obvion ingevuld .??? Zo nee ... stuur mij ff een pb-tje dan kan ik je er 1 mailen
cubebikes
Berichten: 34
Lid geworden op: di 14 jun, 2011 12:47 pm

Re: Edit: Overlijdensrisicoverzekering geregel, maar nu???

Bericht door cubebikes »

Jazeker, de aanvraag voor een bankgarantie is ingevuld op 8 juli jl. en opgestuurd een dag later (door onze planner)

Taxatierapport was laatste wat nog ingestuurd moest worden. En het huis is 28 juli jl. getaxeerd en het NWWI-rapport is een dag later naar ons gezonden (en naar Obvion volgens onze planner). Wellicht komt het daardoor dat Obvion nog geen garantie heeft gesteld? dat de taxatie-verwerking nog op zich heeft laten wachten (omdat het huis pas in de laatste dagen van juli getaxeerd is?)
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Edit: Overlijdensrisicoverzekering, maar nu de bankgaran

Bericht door Cnorretje »

Van de site van Obvion:

Voorwaarden

De garantie is mogelijk tot maximaal 10% van de koopsom exclusief roerende zaken.
De garantie is geldig tot 1 maand na het in de koopovereenkomst overeengekomen tijdstip van eigendomsoverdracht, doch uiterlijk 12 maanden na dagtekening van de garantie.
De klant blijft altijd aansprakelijk voor het hele gegarandeerde bedrag.
Wanneer wij op basis van de BKR-toets geen hypotheekofferte verstrekken, wordt er ook g├®├®n garantie verstrekt.
Garantieverklaring naar de notaris
Zodra de ondertekende aanvraag garantie, de getekende offerte, kopie geldig legitimatiebewijs, getekend koopcontract, werkgeversverklaring (incl. salarisstrook en overige bescheiden die van invloed zijn op het inkomen) en taxatierapport zijn ontvangen en geaccordeerd, dan wordt de garantieverklaring naar de betreffende notaris gestuurd. Voor het verstrekken van de garantie wordt het medisch akkoord buiten beschouwing gelaten.
Kosten
De kosten voor een bankgarantie bedragen 1% van de waarborgsom. Deze kosten worden automatisch geïncasseerd nadat de hypotheekaanvraag definitief akkoord is. Deze incasso zal meestal rond de 22e van de maand plaats vinden.

Zou dus allemaal moeten lukken lijkt mij .. kan er niemand van dat kantoor bellen ???
cubebikes
Berichten: 34
Lid geworden op: di 14 jun, 2011 12:47 pm

Re: Edit: Overlijdensrisicoverzekering, maar nu de bankgaran

Bericht door cubebikes »

Nee...dat kantoor is een franchise-zaak (bestaande uit slechts 1 adviseur) van een groter geheel
Alle hierboven genoemde gegevens zijn bij Obvion. Het taxatierapport is echter pas op 28 juli bij de NWWI geaccordeerd. Dat is natuurlijk nog maar pas een week geleden. Dat zal bij Obvion ook wat verwerkingstijd vergen. Ik maak me wss. te druk om niks :)

En zelf bellen? Is dat een optie? Ik ben een totale leek op dat vlak.
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Edit: Overlijdensrisicoverzekering, maar nu de bankgaran

Bericht door Cnorretje »

Gewoon bellen .. lukt het niet ... geef ff per pb je offerte nummer door dan bel ik wel ...
cubebikes
Berichten: 34
Lid geworden op: di 14 jun, 2011 12:47 pm

Re: Edit: Overlijdensrisicoverzekering, maar nu de bankgaran

Bericht door cubebikes »

Zal me benieuwen.... We weten inmiddels wat er aan 'schortte".

- Obvion wilde aanvullend 3 bankafschriften waarop zichtbaar was dat er ├╝berhaupt maandelijks salaris werd gestort van mn vrouw....welnu: die zijn vrijdag naar ze opgestuurd.
- De acceptatie van de overlijdensrisicoverz. was nog niet bij Obvion binnen (is pas 8 werkdagen geleden ingestuurd naar Reaal en zal dus nog wel niet verwerkt zijn)

Onze adviseur hebben we nog kunnen bereiken en zij gaat vragen of de bankgarantiedatum paar dagen opgeschoven kan worden voor de zekerheid. Maar ze zegt ook: totaal geen zorgen maken, komt helemaal goed. Zijn gewoon wat kleine formaliteiten. We schieten daar, als starters van i nde stress, maar voor een hypothecair planner zal het allemaal wel gesneden koek zijn
cubebikes
Berichten: 34
Lid geworden op: di 14 jun, 2011 12:47 pm

Re: Edit: Overlijdensrisicoverzekering, maar nu de bankgaran

Bericht door cubebikes »

Alles geregeld en aktepassering bij notaris is gepland...over 3 weken al :)
cubebikes
Berichten: 34
Lid geworden op: di 14 jun, 2011 12:47 pm

Re: Edit: Overlijdensrisicoverzekering, maar nu de bankgaran

Bericht door cubebikes »

Getekend, geklust...en over 3 dagen gaan we al over :)
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Edit: Overlijdensrisicoverzekering, maar nu de bankgaran

Bericht door Cnorretje »

Afbeelding



Succes !
Franklin
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 okt, 2011 11:24 am

Re: Edit: Overlijdensrisicoverzekering, maar nu de bankgaran

Bericht door Franklin »

Beste Cubebikes,

Een vraagje, ik ben bezig met een project waar ik mensen interview die vrij van medicatie/genezen zijn van diabetes. Deze verhalen zijn enorm inspirerend voor anderen. Is het mogelijk om even contact te hebben met elkaar?

Hartelijke groet,
Franklin
Plaats reactie