provisie

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

musisjen
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 4:59 pm

provisie

Bericht door musisjen »

ik kwam er vorige week achter dat mijn intermediair er niet meer is. wie het heeft overgenomen is allemaal erg onduidelijk......
wij, mijn partner en ik, hebben toen der tijd een overlijdensverzekering bij de hypotheek afgesloten. Dit blijkt nu bij navraag niet verplicht en omdat mijn partner en ik uit elkaar gaan willen wij daar nu vanaf.
ik heb een gesprek bij hypotheek adviseur gehad en die willen onze zaken liever niet behartigen omdat de provisie aan de vorige adviseur is betaald (5 jaar lang) en dat wanneer we de verz. gaan beëindigen hij voor de kosten opdraait.(?)
mijn vraag is nu moeten wij nu zelf de provisie kosten terug betalen bij opheffen van de overlijdensrisico verzekering van reaal?
gr. musisjen
jeebee
Berichten: 6
Lid geworden op: za 30 apr, 2011 7:58 pm

Re: provisie

Bericht door jeebee »

Heel simpel: Nee.

Dat risico loopt nu de nieuwe intermediair of de verzekeringsmaatschappij. Beetje afhankelijk welke afspraken er over gemaakt zijn tussen die partijen.

Wat ik niet snap is...

Is de polis verpand aan de hypotheek? Is meestal wel het geval, maar hoeft niet zo te zijn. Mocht deze verpand zijn , dan moet of de hypotheek eerst afgelost worden of de geldverstrekker moet akkoord gaan met royement. Als de hypotheek niet meer loopt kun je de polis met een opzegbrief (door beiden ondertekend) gewoon laten royeren.

Wel vreemd dat de hypotheekadviseur jullie niet wil adviseren? Hij kan eventueel tegen een uurtarief jullie advies geven. Als dit de adviseur is die de polis heeft "overgenomen" zal hij wel met een beter verhaal moeten komen dan "ik help jullie niet omdat ik anders terugboek heb". Beetje kort door de bocht.

Het is een beetje te weinig info om verder iets te zeggen. Je kunt het beste een adviseur zoeken die je wel wil helpen. Eventueel tegen vergoeding.
Plaats reactie