Woekerpolis

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

walter75
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 3:32 pm

Woekerpolis

Bericht door walter75 »

Ongeveer 8 jaar geleden heb ik een hypotheek afgesloten bij de SNS bank met daaraan een kapitaalpolis gekoppeld bij Hooge Huys (nu Reaal). Volgende maand wordt mijn hypotheek overgesloten naar een goedkopere hypotheek. In acht jaar tijd heb ik ongeveer 34.000 euro betaald aan de kapitaalpolis (360 euro per maand). Volgens een waardeoverzicht zou er nu een kapitaal zijn opgebouwd van ongeveer 14.000 euro wat betekent dat ik 20.000 euro verlies heb geleden! Is het mogelijk om stappen te ondernemen tegen deze wanprestatie? En heeft dat uberhaupt zin?

Groeten,

Walter
RutgerH
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 apr, 2011 10:11 pm

Re: Woekerpolis

Bericht door RutgerH »

Hoi Walter

Ja dat probleem heb/krijg ik volgens mij ook alleen loopt die nog maar drie jaar. :(

Wij hebben op advies van vrienden 3 jaar geleden een hypotheek afgesloten via een tussenpersoon bij GMAC van Ôé¼ 213.000 met een rente van 4,5%. Kosten ongeveer Ôé¼ 835,-- per maand. Deel is aflossingsvrij. Wat de bemiddelaar daaraan verdient weet ik niet. :? Daarbij zat ook een beleggingsverzekering van REAAL daarvan kreeg ik vorige week een overzicht van de waarde van de belegginsverzekering en daar stond het volgend in de kantlijn:

Ingelegd in 2010 Ôé¼ 1856,52 (Ôé¼ 155, per maand) na 3 jaar Ôé¼ 3.605,47 opgebouwd. Elk jaar staat in overzicht welke kosten eraf gaan namelijk:
Ôé¼ 280,83 overlijdensrisicodekking
Ôé¼ 93,96 kosten verzekeringsmaatschappij (eerste kosten en doorlopende kosten)
Ôé¼ 704,88 kosten bemiddelaar of verzekeringsadviseur

Ik heb vervolgens de tussenpersoon gevraagd om een reactie en die vertelde me dat die bemiddelingskosten de eerste 5 jaar lang worden afgetrokken dat is dus ruim Ôé¼ 3500,--! :evil: Hij wilde wel een afspraak met me maken..... REAAL heeft me bericht eind dit jaar te willen compenseren maar hoe en wat ik heb geen idee?
Plaats reactie