Kapitaal verzekering Ja/Nee?

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Eelco1980
Berichten: 2
Lid geworden op: za 05 mar, 2011 10:41 pm

Kapitaal verzekering Ja/Nee?

Bericht door Eelco1980 »

Beste allen;
Mijn eerste huis kocht ik toen ik 20 was. Ik heb een daarbij afgesloten bij Reaal een beleggingsverzekering. Echter ook deze is een zovaak genoemde "woekerpolis". Ik ben 10 jaar verder; 30 jaar jong en nog steeds geen kapitaal opgebouwd om mijn hypotheek op termijn deels af te lossen. Hoe dit nu te doen?


Aan mijn hypotheek adviseur (waar ik ook de eerste afsloot) heb ik aangegeven dat ik zeker wil zijn van een minimale uitkering. Dit in tegenstelling van dat wat ik nu heb. Hij adviseerde mij een kapitaal verzekering van de Onderlinge 's Gravenhage U.A. (voordeel; gegarandeerd kapitaal; nadeel de winstuikering is onzeker) De gegarandeerde uitkering is voor mij gelijk aan het bedrag dat ik wil aflossen. Alles wat de verzekering meer oplevert is een extra aflossing.

Zouden er acceptabele alternatieven zijn? Bij deze verzekering eindigt mijn hypotheek aftrek over 20 jaar, de verzekering loopt dan dus nog 10 jaar langer door. Ik heb dan 10 jaar geen aftrek meer. Nu denk ik dat financieel wel te kunnen opvangen.

Tot slot vroeg ik mijn adviseur naar de kosten moet ik 1100 euro in eens betalen en over de looptijd van 30 jaar opgeteld nog eens 1100 euro. is dit niet veel en misschien niet overbodg daar er ook een zorgplicht bestaat vanuit zijn kant? Nu verdient hij 2x aan mij!!!
Eelco1980
Berichten: 2
Lid geworden op: za 05 mar, 2011 10:41 pm

Re: Kapitaal verzekering Ja/Nee?

Bericht door Eelco1980 »

Ja hij heeft een berekening gemaakt. Hij berekende mij voor dat bij banksparen het eind bedrag net zo hoog is als het gegarandeerde rendement bij de KAV. Dus ik dacht tsja dan is de KAV handig, verzekerd van het zelfde bedrag echter kans op meer...

Echter ik kreeg per mail de stukken en die nog eens goed door zitten lezen maar er rijzen mij nog al veel vragen.

Ik ben dus zelf ook nog even aan slag gegaan en heb een bankspaarberekening gedaan. Als ik 6000 inleg en maandelijks 100euro zit ik over 30 jaar op 100.000 euro. De KAV garandeert mij maar 52.000..... Ik kan het inmiddels niet meer volgen!
Plaats reactie