afkoopsom kapitaalverzekering ja/nee?

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

sanshine78
Berichten: 1
Lid geworden op: di 04 jan, 2011 9:36 pm

afkoopsom kapitaalverzekering ja/nee?

Bericht door sanshine78 »

In augustus 2009 heb ik mijn woning verkocht en op 30 december 2010 heeft de overdracht bij de notaris plaatsgevonden.

Er zat ook een kapitaalverzekering via interpolis aan de hypotheek gekoppeld, een OpMaatPolis van Interpolis.

Nu wil ik dat de waarde van die kapitaalverzekering vrij komt en afgelost wordt op een overbruggingsfinanciering welke ik afgesloten heb voor de koop van een andere woning.

Nu vraag ik me af of ik nu een afkoopsom of boete moet betalen voor het vrijkomen van de kapitaalverzekering of dat hier geen kosten aan verbonden zijn omdat de woning verkocht is en de hypotheek afgelost is op de woning?

Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven.

Groet,

Sandra
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: afkoopsom kapitaalverzekering ja/nee?

Bericht door Houston »

Hallo Sandra,

dat is zonder nadere info lastig te zeggen.
Degene die je heeft geholpen met de nieuwe hypotheek heeft dit bij afsluiten niet ter sprake gebracht?
Het afkopen kan nl fiscale consequenties hebben. Het handigste is om voor deze vraag dus even je aviseur te raadplegen. Mocht je daar niet uitkomen dan graag zoveel mogelijk info over de polis hier posten.
JayJay
Berichten: 20
Lid geworden op: di 28 dec, 2010 9:37 am

Re: afkoopsom kapitaalverzekering ja/nee?

Bericht door JayJay »

stel dat de kapitaalverzekering een eindkapitaal opbouwt van ca euro 50.000 dan kan je voor dit bedrag beter in je nieuwe hypotheek een koppeling zoeken en bv een aflossingvrije vorm kiezen.
Kortom je kapitaalverzekering kun je wellicht meeverhuizen naar een nieuwe hypotheek. Zou ik navragen bij RABO en je adviseur.
Plaats reactie