Onderlinge 's-Gravenhage gemengde polis

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

teddy
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 21 nov, 2010 7:05 pm

Onderlinge 's-Gravenhage gemengde polis

Bericht door teddy »

Ik heb al eerder een tpoic geopend alleen nu wat concrete info.

Mijn man en ik gaan de hypotheek oversluiten (niks raars, wel hebben wij NHG)
Wij moeten dus een verzekering afsluiten ivm NHG (in dit geval gemengde polis dus van Onderlinge 's-Gravenhage)
Wij kunnen ca Ôé¼ 14,000,- eigen geld storten in deze verzekering om de maandelijkse kosten te drukken
Maand premie met storting ca Ôé¼ 116 en zonder storting Ôé¼ 201,-
Deze verzekering keert bij leven Ôé¼ 70.000 uit en 90.000 bij overlijden
Looptijd 22 jaar.

Maar nu lees ik her en der over de kosten en bruto berekeningen en netto minder overhouden en bij tussentijds stoppen je inleg kwijt.
Nu is eigenlijk de vraag, deze polis wel of niet aangaan,? is er een beter product?
Ook heb ik geprobeert om bij verschillende maatschapijen te checken maar die sturen je naar de tussenpersoon.
Bedankt
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Onderlinge 's-Gravenhage gemengde polis

Bericht door Houston »

Ik neem aan dat jouw tussenpersoon de voor-en nadelen heeft toegelicht? En een spaarhypotheek-bankspaarhypotheek en alle andere vormen heeft laten zien?
Wat is de reden dat deze polis is geadviseerd? Hier zal een advies + inventarisatie aan ten grond liggen lijkt me.

Aan de hand daarvan kunnen we pas bepalen of dit zo goed is.
teddy
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 21 nov, 2010 7:05 pm

Re: Onderlinge 's-Gravenhage gemengde polis

Bericht door teddy »

De nadelen zijn niet besproken.
En heeft mij ook geen andere vormen laten zien, en wat de reden is om deze polis te adviseren zou ik niet weten.
Maar goed is het nodig om 30 polisen te bespreken ik wil gewoon 1 goede/eerlijke verzekering
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Onderlinge 's-Gravenhage gemengde polis

Bericht door Houston »

teddy schreef:De nadelen zijn niet besproken.
En heeft mij ook geen andere vormen laten zien, en wat de reden is om deze polis te adviseren zou ik niet weten.
Maar goed is het nodig om 30 polisen te bespreken ik wil gewoon 1 goede/eerlijke verzekering
Lijkt me een verkoper ipv een adviseur. Ga eens elders langs zou ik zeggen
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Onderlinge 's-Gravenhage gemengde polis

Bericht door webka »

Erg kort door de bocht deze reacties.
Onderlinge sgravenhage heeft een prima product met een lage kostenstructuur. Kosten heb je in elk product en kunnen vaak ook nog per persoon verschillend uitpakken. Eerder stoppen geeft kosten en vaak ook fiscale concequenties. Als je meer toelichting wil zou ik zeggen: bel je adviseur en vraag hem waarom hij specifiek voor dit product heeft gekozen.
En ik geloof er niks van dat de adviseurs hier alle verschillende vormen met voor en nadelen tot in den treuren gaan doornemen. op basis van een goede inventarisatie kom je tot een advies. Dat advies dient ondebouwd te (kunnen) worden. Je legt uit wat voor de klant relevant is. Lijkt mij bijvoorbeeld redelijk overbodig om alle beleggingshypotheekconstructies met voor en nadelen door te nemen als de klant expliciet heeft aangegeven 100% garantie op einddatum te willen, etc.

Wel even vraag aan topicstarter: wat zijn jullie geboortedata?
teddy
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 21 nov, 2010 7:05 pm

Re: Onderlinge 's-Gravenhage gemengde polis

Bericht door teddy »

Onze geb datum,s zijn 1969
Plaats reactie