Nieuwe ontdekking na afgesloten overlijdensrisicoverzekering

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

tc31
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 06 okt, 2010 9:51 pm

Nieuwe ontdekking na afgesloten overlijdensrisicoverzekering

Bericht door tc31 »

Hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar in 2009 een nieuwe hypotheek afgesloten en daarbij ook een overlijdensrisicoverzekering (voor een bedrag van 150.000,- verzekerd). Bij het afsluiten hebben we een gezondheidsverklaring gekregen en alles naar waarheid ingevuld. Maar ik heb een paar weken geleden (september 2010) pas ontdekt dat mijn vader diabetes type 2 heeft. En dat had ik niet bij vermeld omdat ik het niet wist. Het stond wel op de gezondheidsverklaring of je familie aan iets lijdt. Want ik had helemaal geen idee dat hij diabetes had omdat ik al zolang niet met hem gecommuniceerd heb. En na een lange tijd weer contact ben ik hier achtergekomen.

Wat moet ik doen? Moet ik nu alsnog contact opnemen met Aegon en alles netjes vertellen? Of mijn hypotheekadviseur om raad vragen? Heeft iemand hier enigszins ervaring mee zodat later mijn uitkering van mijn overlijdensverzekering later geen problemen krijgt. En wat veranderd aan de premie? Alvast bedankt voor je moeite.

Met vriendelijke groet,

TC31
fermano
Berichten: 57
Lid geworden op: di 12 mei, 2009 12:38 pm

Re: Nieuwe ontdekking na afgesloten overlijdensrisicoverzeke

Bericht door fermano »

TC31, als het op moment van invullen van de Gezondheidsverklaring nog niet bekend was, kon jij het op dat moment ook niet weten. Het is dus eigenlijk een momentopname, op basis van de uitgangspunten op dat moment wordt de verzekering afgesloten en de premie vastgesteld.
Bij bijv. een schadeverzekering is het wel van belang ter zake doende wijzigingen door te geven.

Wat staat er over in je algemene voorwaarden? Bel Aegon of je hypotheekadviseur gerust, is helemaal geen rare vraag en zo heb je 101% zekerheid.
Plaats reactie