ORV tbv hypotheek

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

rbh.meh
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 dec, 2009 8:17 pm

ORV tbv hypotheek

Bericht door rbh.meh »

Vraagje ben rond met een hypotheek, het enige wat ik fout heb was de gedachte om een oude ORV te kunnen gebruiken tbv een NHG hypotheek. Ik heb een ORV met nog 14 jaar dekking en het MOET 20 jaar zijn tbv NHG. Mijn vraag is nu ik 47 jaar oud en heb een tweetal gezondheidsdingen die zorgen voor een verhoogde premie, is het los van een toeslag op de normale premie een probleem om een looptijd van 20 jaar te krijgen op mijn leeftijd? Ik heb gehoord dat soms verzekeraars niet alleen een toeslag op de premie doen maar ook e looptijd inkorten.

Tot slot ik een advies welke maatschappij ik hiervoor zou kunnen nemen? De hypotheek gaat bij Florius lopen en mijn adviseur start maandag de aanvraag hiervoor, ik heb echter een deadline van 15 juni vwb passeren huis bij notaris, dus iedere suggestie die mij helpt ben ik dankbaar voor.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: ORV tbv hypotheek

Bericht door M_1 »

Een goede adviseur weet wel welke maatschappijen makkelijker zijn in het accepteren met jou gezondheidsachtergrond en met de wensen en eisen over de looptijd.
rbh.meh
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 dec, 2009 8:17 pm

Re: ORV tbv hypotheek

Bericht door rbh.meh »

Allereerst bedankt voor je reactie M, mijn adviseur heeft de hypotheek prima gedaan, bankspaar 20 jr 5,2 NHG ben ik in ieder geval blij mee, mijn eigen ORV qua looptijd heeft hij gemist, maakt hem mens ;-)

Echter een suggestie gezien mijn huidige tijdsprobleem en "zenuwen" zou ik zeer op prijs stellen.
Plaats reactie