Financieel adviseur uit Hoofddorp

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

lieverprive
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 apr, 2010 7:20 pm

Financieel adviseur uit Hoofddorp

Bericht door lieverprive »

ik heb even geen idee waar ik het mag plaatsen daarom maar hier

goedenavond, ik ben een week of 2 geleden bezocht thuis door dhr. .................... van een advieskantoor uit Hoofddorp (bedrijfsnaam verwijderd - makukoe) en heb een vraag of mensen hem kennen.
hij is bij ons thuis geweest op de koffie en wist zich goed te verkopen, maar was enorm zenuwachtig, en kwam op de proppen met een abbonement waar ik aardig wat geld voor moest betalen in de maand, en dat zit me niet helemaal lekker ik las bij de afm op de website dat er meer van dat soort bedrijven zijn die abbonementen aan de man brengen en dat ze daar helemaal niet blij mee zijn. toen ik dit vertelde werd hij zoals het leek een beetje geirriteerd het leek wel of hij er zelf ook niet achter stond, maar meneer werkt voor zichzelf dus dat moest haast wel. Hij is hier ook erg raar weggegaan ik heb er een vreemd gevoel over. Die beste man heeft nu al mijn gegevens...
toen ik op zijn website keek, blijkt dat hij in een versamelgebouw zit waar je kamers kan huren... het telefoonnummer is ook van een telefooniste in dit pand. Ik ben flink aan het zoeken geweest maar kan ook niet een ander adres vinden van hem waar hij wel gevestigd is, lijkt wel of hij iets te verbergen heeft.

Dus al met al een erg vreemd verhaal vandaar even dit bericht in de hoop dat er mensen zijn met ervaring, zowel goed als slecht.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Financieel adviseur uit Hoofddorp

Bericht door Makukoe »

Je kunt de AFM bellen met het nummer van zijn vergunning en navragen of hij daar bekend is. En sowieso nooit verzekeringen of "abonnementen" afsluiten die je zelf niet begrijpt. :shock:
Overigens komt het wel vaker voor dat een advieskantoor (of een uitzendbureau e.d.) in een bedrijfsverzamelgebouw zit, met een centrale telefonist(e), dat is op zichzelf niet verontrustend.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Financieel adviseur uit Hoofddorp

Bericht door Makukoe »

En ter geruststelling: het adres in Hoofddorp kwam me al vaag bekend voor. Een klant van mij zit daar ook met zijn (succesvolle en bonafide) onderneming. En inderdaad met een receptioniste die voor alle bedrijven de telefoon opneemt. Kost wel geld maar stukken goedkoper en praktischer dan ieder z'n eigen telefoniste.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Financieel adviseur uit Hoofddorp

Bericht door Makukoe »

Vermoedelijk of een nepbericht of een kwaadaardig bericht, want de vragensteller heeft niet meer ingelogd.... :roll:
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: Financieel adviseur uit Hoofddorp

Bericht door jari »

Stel voor om het onderwerp te verwijderen?
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
lieverprive
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 apr, 2010 7:20 pm

Re: Financieel adviseur uit Hoofddorp

Bericht door lieverprive »

Mijn excusses als het vreemd overkomt of overgekomen is, dit was totaal niet mijn bedoeling.
ik zat / zit hiermee en wilde dit kwijt. mocht dit verkeerd gevallen zijn mag het onderwerp wat mij betreft verwijderd worden, maar ik bedoelde het niet slecht.
ik dacht dat dit forum voor dit soort vragen was.
het is in iedergeval goed te horen dat er meerdere tussenpersonen in dit soort versamel gebouwen zitten, ik wist dit niet.
En ik heb niets afgesloten omdat ik er geen lekker gevoel bij had.
en ik kon helaas niet eerder inloggen om te reageren, ik zit / kan niet altijd op internet.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Financieel adviseur uit Hoofddorp

Bericht door M_1 »

Een bedfijrsverzamelgebouw is voor kleine of startende bedrijven een goede manier om tegen niet al te hoge kosten toch goed bereikbaar te zijn. Dat is dus niet echt een reden om er geen hypotheek af te sluiten. (In tegendeel, kan juist een teken zijn dat de adviseur zijn werk serieuzer aanpakt dan 'vanuit een zolderkamer' werken, en het kan ook betekenen dat je niet gigantisch veel moet betalen omdat hij flink veel aan overheadkosten moet betalen.)

Maar een slecht gevoel, da's een goede reden om naar een ander te gaan. Want je moet je wel lekker voelen bij de adviseur.
Plaats reactie