Opzeggen TAF maandlastenbeschermer na passeren akte

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Blondie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 nov, 2008 12:04 pm

Opzeggen TAF maandlastenbeschermer na passeren akte

Bericht door Blondie »

Hallo,

Ik heb een aantal vragen; ik heb een woning gekocht en onlangs is de akte gepasseerd.
Ik heb een hypotheek afgesloten met NHG voor 30 jaar vast bij EuropeLife (DBV levensverzekeringsmaatschappij)
Het is een combinatie aflossingsvrij/ spaarinvest.
Mijn tussenpersoon stapelde fout op fout maar aangezien er behoorlijk wat tijdsdruk achter zat heb ik gedacht; als de akte nu maar eenmaal gepasseerd, dan heb ik niks meer met die man te maken.
Hij heeft mij geadviseerd om een TAF maandlastenbeschermer (10 jaar premiebetaling, verzekerd bedrag 400,00 euro) te nemen en ik hoefde alleen een verkorte gezondheidsverklaring invullen. Hij zou deze meenemen in de hypotheek, dit kon vervolgens niet omdat hij vergeten was om de taxatiekosten mee te berekenen.
Hij heeft me voorgerekend dat ik per maand ongeveer 6,00 euro kwijt zou zijn aan premie. Vervolgens krijg ik mijn eerste rekening en wat blijkt; ik moest plotseling bijna 50,00 euro per maand betalen. Ik werd hier zo boos over dat :evil: ik onmiddelijk mijn TAF verzekering heb stopgezet. (Ik kon dit per maand stop zetten).
Maar nu vraag ik me af of dit wel zo slim was. (blond he) :oops: . Ik heb blijkbaar wel een levensverzekering (spaarverzekering, gedeelte van hypotheek) en daar betaal ik ook premie voor. Maar ik heb hier nooit een gezondheidsverklaring voor ingevuld behalve die hele korte dan voor de TAF.
Wat kan ik nu het beste doen; zelf nog een gezondheidsverklaring opsturen naar EuropeLife?
Of ben ik gewoon strafbaar bezig omdat ik na het passeren van de akte afgezien heb van de TAF maandlastenbeschermer. En zo ja, wat moet ik dan doen nu? Graag een reactie of een antwoord zodat ik weer enigzins lekker kan slapen.
Alvast dank.
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Opzeggen TAF maandlastenbeschermer na passeren akte

Bericht door Cnorretje »

Blondie,

(doet me overigens denken aan een knots van een poster - 2,5 x 1,5 mtr - die ik vroeger had hangen van Barry Hay en Blondie)

Maar ff serieus, zet voor jezelf eens goed en rustig op een rijtje wat je nu precies geregeld hebt. Ga ook na waarom je ergens voor gekozen hebt. Wat is belangrijk in jouw situatie. Voor bv. een alleenstaande is het veel belangrijker iets geregeld te hebben bij arbeidsongeschiktheid dan bij overlijden.

- rente - hoe lang vast welk percentage
- aflossing - hoeveel en hoe
- overlijden - hoeveel

De laatste 2 tref je aan in 1 polis (spaarinvest).

Feitelijk betaal je 3 bedragen: rente - premie spaarinvest - Taf
Blondie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 nov, 2008 12:04 pm

Re: Opzeggen TAF maandlastenbeschermer na passeren akte

Bericht door Blondie »

Ik ben een alleenstaande moeder met een dochter van 6 jaar. En er moet inderdaad wel iets geregeld worden qua verzekeringen.
Maar waar ik me op dit moment vooral zorgen over maak is of ik nu strafbaar bezig ben omdat ik afgezien heb van de TAF maandlastenbeschermer en Europelife geen gezondheidsverklaring van me heeft. Of zie ik nu spoken?
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Opzeggen TAF maandlastenbeschermer na passeren akte

Bericht door Cnorretje »

Blondie,

Zeer waarschijnlijk zit er in je polis bij DBV geen dekking bij overlijden. Dan behoef je ook geen gezondheidsverklaring in te vullen.

En als je weloverwogen af wilt van je TAF polis ... so what ? Je zegt hem op en klaar is klara ...


Enne ik verklaar je vrij van schuld :lol:
Hypotheekgeit
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 18 jan, 2008 10:16 am

Re: Opzeggen TAF maandlastenbeschermer na passeren akte

Bericht door Hypotheekgeit »

Cnorretje schreef:Enne ik verklaar je vrij van schuld :lol:
Dat is erg sociaal van je :mrgreen:
Plaats reactie