Beleggingsrekening of (nieuwe stijl) polis

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Hypotheekgeit
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 18 jan, 2008 10:16 am

Beleggingsrekening of (nieuwe stijl) polis

Bericht door Hypotheekgeit »

Heeft iemand enig ervaring met de kosten van vernieuwe beleggingspolissen van bv Delta Lloyd en Aegon, en of deze enigszins in de buurt komen van de gemiddelde beleggingsrekening? (uitgaande van enkel 90/110% waarde participaties bij overlijden en geen dekkingen)

Wat mij namelijk opvalt is dat, ondanks de lagere allocatie de eerste zoveel jaar en de hogere kosten in de premie, de beheerskosten van de beleggingsfondsen, regelmatig stukken lager zijn dan bij vergelijkbare bancaire fondsen. Haal ik er vervolgens de gehele provisie uit, dan verdwijnt die lagere premieallocatie bij aanvang ook. Zou het dan t├│ch aantrekkelijk kunnen zijn om voor een verzekeringsproduct te kiezen? Of nog steeds niet?
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Beleggingsrekening of (nieuwe stijl) polis

Bericht door M_1 »

Ik ken de verzekeringsproducten niet, maar als het gaat om een box-3 polis zonder fiscaal voordeel, waarbij je belegt in beleggingsfondsen, dan kun je volgens mij vaak voordeliger uit zijn als je het niet via de verzekeraar doet. Als je de beleggingsfondsen via bv. Fundix aankoopt, dan heb je daar helemaal geen kosten aan (geen aan-/verkoopkosten of bewaarloon). Ik denk dat de meeste verzekeraars dat niet hebben. En je hebt veel meer keuze uit fondsen, niet alleen de fondsen van de verzekeraar. Zo kun je uit elke gewenste fondscategorie de betere fondsen uitkiezen , wat tot een betere rendement-risico verhouding kan leiden.
Plaats reactie