ORV vs Levensverzekering.

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Rene78
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 8:11 pm

ORV vs Levensverzekering.

Bericht door Rene78 »

Hallo,

Ik zit met een vraag. Ik heb een voorstel gekregen voor een ORV/Levensverzekering. Dit alles ivm een hypotheek.

Hypotheek bedrag Ôé¼288.500

Ôé¼144.250 Aflossingsvrij
Ôé¼144.250 Af te lossen middels een (spaar)verzekering.

Deze verzekering garandeert mij BIJ LEVEN over 30 jaar een bedrag van Ôé¼144.250 (Aflossing helft hypotheekbedrag dus). Bij overlijden van mij OF mijn partner garandeert de verzekering een bedrag van Ôé¼200.000.
Als maandpremie zou ik hier dan Ôé¼198 voor gaan betalen... Nu vroeg ik mij vandaag af, of dit ergens goedkoper kon. Tot mijn grote verbazing kreeg ik bij 3 (grote) maatschappijen te horen dat zo'n "combiverzekering" bij hun niet (meer) af te sluiten is..... ??? Is dit nu echt zoiets raars dan? Bij 1 maatschappij kon het wel. Echter... Sloot ik wel ORV en Levensverzekering apart af met een uiteindelijke totale maandpremie van Ôé¼280!!

Kan iemand dit toelichten misschien?

Alvast bedankt,

Groeten Ren├®
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: ORV vs Levensverzekering.

Bericht door M_1 »

Het rendement van de spaarpolis van een spaarhypotheek is rechtstreeks gekoppeld aan de hypotheekrente. Daardoor is het rendement van zulke spaarpolissen zo hoog. Als je een losse spaar-/levensverzekering neemt, dan is het rendement gebaseerd op de veel lagere 'losse' lange termijn rente. En om het zelfde eindbedrag te krijgen, moet je bij een lager rendement maandelijks veel meer premie betalen. Je vergelijkt dus appels met peren.

Je zult dus het hele aanbod van hypotheek plus spaarverzekering moeten vergelijken met een vergelijkbare combinatie bij andere aanbieders. En niet met een losse spaarverzekering.
Plaats reactie