soorten verzekeringen

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

DirkK

soorten verzekeringen

Bericht door DirkK »

Hallo Graag zou ik van u willen weten (in het kort) wat nu de grootste verschillen zijn in type verzekeringen zoals hieronder genoemd want ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Je bv een kapitaalverzekering / een kapitaalverzekering eigen woning / een levensverzekering / een overlijdensrisico verzekering/
een beleggingsverzekering enzenz

Nu gaat het mij erom wat nu precies de beste verzekering is om af te sluiten bij je hypotheek om een risico af te dekken.
Stel ik ben de hoofdkostwinner en wil me eigen laten verzekeren omdat stel dat ik overlijdt mijn vrouw niet met torenhoge schulden komt te zitten maar een gedeelte van de hypotheek wordt ingelost door uitkering van verzekering X.
Of wat ook kan dat ik en mijn vrouw nog leven en een XX verzekering na bv 30 jaar tot uitkering komt om bv een gedeelte van de hypotheek af te lossen.

Blijf ik met de laatste vraag zitten.Moet je uberhaupt wel een verzekering afsluiten .Huis is immers nu al 250000 euries waard terwijl mijn hypotheek 152000 euro is.Een ton overwaarde.

Ik hoor wel het wel.

Gr Dirk.
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: soorten verzekeringen

Bericht door Adviseur hypo »

Dirk,
het probleem dat je opnoemt, daarvoor is een overlijdensrisicoverzekering normaliter bedoeld.
Of je het nodig hebt of niet, hangt niet zozeer af van de overwaarde, maar van de inkomens en uitgavenpositie na overlijden (eigen inkomen-partnerpensioen-anw-kinderen-hypotheken-schulden-overige lasten etc)
Plaats reactie