afsluitprovisie

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

ktn001
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 31 mar, 2008 4:15 pm

afsluitprovisie

Bericht door ktn001 »

Een groeiend aantal tussenpersonen is de discussie over provisies en bonussen blijkbaar zat.

Kijk eens bij Nationale Hypotheek Pas, QUDO, Retourion etc.

Er is blijkbaar veel voordeel te halen voor de oplettende hypotheekaanvrager.
Gast

Re: afsluitprovisie

Bericht door Gast »

Collega's

Ik wens deze partij veel succes. met name met:

1) het administreren
2) het terughalen van je geld bij een eventueel royement
3) het rekenen van je uren
4) je eigen continuiteit ( er kunnen altijd mindere periode zijn, hoe lang ga je het vol houden? )
5) het voorfinancieren van de retourprovisie terwijl je op je geld moet wachten
6) de mogelijkheid om te kunnen groeien
7) de zorgplicht naar je klanten ( wordt dat gratis gedaan? )
8) het betalen van je overhead


conclusie: Het is de zoveelste discussie, als voorbeeld wil ik hypotheekplaza en spitser noemen. De laatste was volgens de consumentenbond de partij die het meeste aan provisie terug betaalde. Spitser is failliet, god knows why. Klanten die bij mij aan tafel gaan zeuren terwijl je al goedkope tripple a producten verkoopt. Hypotheekplaza is met een hoop bombarie geintroduceerd en niemand die nu nog wat van hun hoort.

Hoe lang gaat deze flauwekul nog duren. Of naar uren met ons allen of gewoon stoppen met de discussie. Welke idioot gat zich bij een Qudo aanmelden als adviseur. Je hebt al een risico, op deze manier leg je een bommetje onder je bedrijf.

Ik ben benieuwd naar andere meningen!

mvg,

Trader648
Gast

Re: afsluitprovisie

Bericht door Gast »

Tukker,

Ik had al een vermoeden. Maar als ik dan toch transparant moet mogen ze me mening ook weten :wink:

Het blijft opmerkelijk dat onze collega's van eerder genoemde partijen hun eigen werk zo kunnen onder waarderen.

Ik wens ze het allerbeste!

Mvg,

Trader648
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: afsluitprovisie

Bericht door Steven »

Gast schreef: Het blijft opmerkelijk dat onze collega's van eerder genoemde partijen hun eigen werk zo kunnen onder waarderen.

Ik wens ze het allerbeste!
Je weet niet hoe de kwaliteit van hun werk is Trader. Misschien overwaarderen ze hun werk wel :mrgreen:
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: afsluitprovisie

Bericht door fransjan »

deze jongen moet nu al verkapt reclame maken ,dus ....
Transparant
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 2:02 pm
Locatie: Sexbierum
Contacteer:

Re: afsluitprovisie

Bericht door Transparant »

Heren,

hoewel ik ook gek wordt van Marcel, vindt ik jullie uitlatingen wel generaliserend. Alsof het werken op vast tarief gelijk staat aan slecht advies.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: afsluitprovisie

Bericht door Steven »

Transparant schreef:Heren,

hoewel ik ook gek wordt van Marcel, vindt ik jullie uitlatingen wel generaliserend. Alsof het werken op vast tarief gelijk staat aan slecht advies.
Transparant, lees de teksten nog eens een keer door. Niemand heeft geschreven dat het werken op een vast tarief sec slecht is.
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: afsluitprovisie

Bericht door Adviseur hypo »

Steven schreef:
Transparant schreef:Heren,

hoewel ik ook gek wordt van Marcel, vindt ik jullie uitlatingen wel generaliserend. Alsof het werken op vast tarief gelijk staat aan slecht advies.
Transparant, lees de teksten nog eens een keer door. Niemand heeft geschreven dat het werken op een vast tarief sec slecht is.
klopt. Het werken met een te laag tarief is echter niet bevorderlijk voor de lange termijn / continuiteit. Daar zal de huizenkoper van nu in eerste instantie geen boodschap aan hebben totdat hij zijn beloofde bedrag niet ontvangt. Of alleen het advies krijgt bank x te nemen met de hoogste bonus (hoewel dat in januari iig is afgelopen..)
Feit is dat of je nu op uurtarief, provisie of vast tarief werkt, je moet de tijd nemen een goede inventarisatie en advies neer te leggen en daarnaast de reservering maken voor toekomstige service.En daarvoor zul je financiele middelen nodig hebben. De reden dat deze vriend zo wordt""behandeld" is het feit dat het de laatste stuiptrekkingen zullen zijn om nog wat handel binnen te rollen. Op de site zie je ook al dat lang niet alle provisies terug worden betaald..
Plaats reactie