Late afhandeling aanvraag zorgverzekering

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Huub Esten

Late afhandeling aanvraag zorgverzekering

Bericht door Huub Esten »

De zorgverzekeraar waar ik me wil aanmelden is vrij langzaam met het verwerken van mijn aanvraag. Zoals het er nu uitziet is de kans dat ik de overeenkomst rond heb voor het einde van dit jaar 2005 gering tot nul. Ik heb op aanraden van de zorgverzekeraar al wel mijn vorige verzekeraar aangeschreven dat onze overeenkomst eindigt op 1 januari 2006. Stel nu dat ik op 5 januari 2006 een ongeval krijg, of een niet zo'n plezierige ziekte, dan is mijn overeenkomst met de vorige verzekeraar nog niet beeindigd en de nieuwe overeenkomst met de nieuwe zorgverzekeraar nog niet rond. Wie gaat dan de kosten op medisch gebied dragen? De oude verzekeraar? De nieuwe zorgverzekeraar waarmee ik nog geen overeenkomst heb? Of mag ik het dan allemaal zelf betalen? Wie het weet mag het zeggen! Ik weet het in ieder geval niet en dat maakt me wel een beetje onrustig. :?:
Gast

Re: Late afhandeling aanvraag zorgverzekering

Bericht door Gast »

Huub Esten schreef:De zorgverzekeraar waar ik me wil aanmelden is vrij langzaam met het verwerken van mijn aanvraag. Zoals het er nu uitziet is de kans dat ik de overeenkomst rond heb voor het einde van dit jaar 2005 gering tot nul. Ik heb op aanraden van de zorgverzekeraar al wel mijn vorige verzekeraar aangeschreven dat onze overeenkomst eindigt op 1 januari 2006. Stel nu dat ik op 5 januari 2006 een ongeval krijg, of een niet zo'n plezierige ziekte, dan is mijn overeenkomst met de vorige verzekeraar beeindigd en de nieuwe overeenkomst met de nieuwe zorgverzekeraar nog niet rond. Wie gaat dan de kosten op medisch gebied dragen? De oude verzekeraar? De nieuwe zorgverzekeraar waarmee ik nog geen overeenkomst heb? Of mag ik het dan allemaal zelf betalen? Wie het weet mag het zeggen! Ik weet het in ieder geval niet en dat maakt me wel een beetje onrustig. :?:
Egbert

Bericht door Egbert »

dat is dom, je moet pas opzeggen als je een nieuwe verzekering hebt !
Plaats reactie