Slechte service ABNAmro bij afkoop Hypotheek/verzekering

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

mijnhuisje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 03 apr, 2008 3:45 pm

Slechte service ABNAmro bij afkoop Hypotheek/verzekering

Bericht door mijnhuisje »

Dat Abn-Amro negatief in de publiciteit komt dat ze geld vasthouden en klante rente laten derven daar ben ik nu ook de dupe van. Het kan geen toeval zijn. Bij aflossing van hypotheek blijft de premiestoring al 2 mnd op zich wachten en bij afkoop van een beleggingsverzekering is de storting van de afkoop van de waarde van de belegde polis ook nog niet verwerkt na ruim een maand. Het callcentre is slecht bereikbaar en kan geen directe service bieden. Ik zal binnenkort al mijn bankproducten overzetten naar een ander bank. Mijn advies wordt geen klant van ABN-Amro. :evil:
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slechte service ABNAmro bij afkoop Hypotheek/verzekering

Bericht door Adviseur hypo »

dit is misschien een beter podium:
Vraag
Waar kan ik terecht met een klacht over mijn bank?

Antwoord
Probeer klachten in eerste instantie met de betreffende instelling zelf op te lossen. U kunt hiervoor vragen naar de klachtenprocedure van de instelling. Als u er niet met uw bank, pensioenfonds of verzekeraar uitkomt, kunt u uw klacht het beste voorleggen aan een geschillencommissie. Hoe u dit doet leest u in de folder 'De Informatiedesk van de Nederlandsche Bank' die u onderaan deze pagina kunt downloaden.

Als toezichthouder heeft DNB niet de taak om geschillen op te lossen. Ook al bemiddelt DNB niet, het is belangrijk dat DNB op de hoogte wordt gebracht van uw klachten. Klachten spelen namelijk een rol bij het opstellen van de regels en voorschriften die nodig zijn voor goed toezicht op financiële instellingen. Het wordt daarom op prijs gesteld wanneer u een kopie van uw klacht per post naar het gratis antwoordnummer van DNB stuurt:

De Nederlandsche Bank N.V.
Informatiedesk
Antwoordnummer 2670
1000 PA Amsterdam
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Slechte service ABNAmro bij afkoop Hypotheek/verzekering

Bericht door fransjan »

de afkoop van een verpande polis ,gaat bij menig geldverstrekker en verzekeraar erg langzaam .

denk maar even mee..

de notaris moet meewerken
dan moet de bank de stukken werken
die weer de stukken na de verzekeraar stuurt en ook moet verwerken ..

meestal 6 weken of langer

ABN is alleen meestal bijzonder kinderachtig,dat je als klant de betalingen niet kan stoppen of storneren.
ik zal zeker een klacht neerleggen,maar niet voor de geschillen commisie ,want dan ben je helemaal met alles ,dat is helemaal een suffe club en daar word je alleen onnodig moe van.

je adviseur die ervaring heeft met dit soort zaken,had je moeten voorbereiden voor dit traject ,er zijn postieve uitzonderingen ,maar die kan je op 1 hand telllen.
mijnhuisje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 03 apr, 2008 3:45 pm

Re: Slechte service ABNAmro bij afkoop Hypotheek/verzekering

Bericht door mijnhuisje »

Ik heb de klacht online bij ABN-Amro 2 dgn terug ingediend maar nog geen reactie van ze ontvangen. In verband met de wet op de privacy wordt het niet per mail afgehandeld dus wordt het schriftelijk of telefonisch. Echter op mijn werk ben ik telefonisch niet bereikbaar. Er is ook geen voicemail ingesproken. Er gaat in ieder geval weer enkele dagen over heen voordat het wordt afgehandeld. Veel administratieve rompslomp. De hypotheek is gekoppeld aan mijn bankrekening. Ik ben jaren vaste klant bij Abn-Amro dus waarom alles schriftelijk met kopie legitimatie bewijs opnieuw opvragen? Als ik nu alles mooi kon regelen en inleveren via het regiokantoor. Helaas is dat niet mogelijk en ben je overgeleverd aan een telefonische helpdesk die niet direct iets voor je kunnen betekenen.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Slechte service ABNAmro bij afkoop Hypotheek/verzekering

Bericht door fransjan »

ik ben ook klant bij abn ,zal er alleen nooit hypotheek afsluiten .

maar ik krijg wel binnen een dag ,reactie op een email .

volgens mij ,is half nederland met vakantie nu en moet je wel kunnen begrijpen ,dat het allemaal wat langzamer gaat.
tevens is er nog een grootscheepse reorganisatie aan de gang en dat zal ook nou niet ,de snelheid ten goeden komen .

ik heb je uitgelegd hoe het in de praktijk werkt en dat is op een enkele postieve uitzondering na ,altijd minimaal 6 weken ,maar 3 maanden kan het ook zo maar duren .

abn kan bijvoorbeeld niks doen als de notaris niet vlot is met zijn dossiersinsturen ,dan moet hij na de hypotheekafdeling,die momenteel in heel nederland overbelast door rentestijgingen en feestdagen en een tekort aan personeel en die moet het weer doorsturen na de verzekeringsafdeling .

natuurlijk moet alles schriftelijk en met kopie id ,want dat is tegenwoordig wettelijk geregeld .

de grote vraag blijft,waarom heeft je adviseur je dit niet verteld ,toen je ging wisselen van geldverstrekker ???
Plaats reactie