gesplitst: hypothecair planner

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: hypothecair planner

Bericht door fransjan »

ik ben niet boos ,maar vond jouw opmerking niks toevoegen aan de vragensteller .

tevens ben ik niet op de hoogte van je advies omgeving en dat je hypothecairplanners betere adviezen ziet geven,kan meer over je omgeving zeggen,dan over de toegevoegde waarde van het papiertje .

ben blij dat je weet wat een diploma halen is ,maar als je net een rijbewijs hebt ,ben je nog geen goede chauffeur nietwaar ??

heel simpel ,als je goed advies geeft ,weten de klanten je altijd wel te vinden en het gekke is ,die vragen nooit om diploma,s ,certificaten ,schoolopleiding etc

aan de andere kant hoe meer kennis word je nooit minder van,maar de vraag blijft of voor een hypotheekadvies al deze extra kwalificatie,s nodig zijn en of de gelukkige met het zwaar bevochten diploma ,zijn kennis en waarden ,altijd in elke advies laat doorspreken of dat hij de kennis laat wat voor is ,als er toch een zaak gedraaid moet worden ..

de tijd zal het leren ,maar de waarheid is zoals het is ,niemand is roomser als de paus ,ik zeker niet ,maar vele andere ook niet ..
Transparant
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 2:02 pm
Locatie: Sexbierum
Contacteer:

Re: gesplitst: hypothecair planner

Bericht door Transparant »

Een diploma behalen betekent dat je de theorie beheerst, niet dat je hier iets in de praktijk mee kunt.

Overigens, je opmerking over het feit dat de planners in jouw omgeving betere adviezen betekent per definitie dat de andere adviseurs slechtere adviezen geven. Uiteraard is er ondanks de invoering van de WFT nog steeds kaf onder het koren, maar dat zal niet al te lang meer duren.

Ik volg al een tijdje een discussie op het Radar forum over NBG, en daar wordt door NBG zelf beweert dat zij alles doen volgens het klantprofiel en als het advies daar maar aan voldoet vinden zij het prima. Dat de klant dan een hypotheek krijgt die nog steeds niet deugt maakt niet uit. Het advies past bij het klantprofiel. Het is een schande dat er nog steeds zulke partijen opereren.
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: gesplitst: hypothecair planner

Bericht door Adviseur hypo »

Transparant schreef:Een diploma behalen betekent dat je de theorie beheerst, niet dat je hier iets in de praktijk mee kunt.

Overigens, je opmerking over het feit dat de planners in jouw omgeving betere adviezen betekent per definitie dat de andere adviseurs slechtere adviezen geven. Uiteraard is er ondanks de invoering van de WFT nog steeds kaf onder het koren, maar dat zal niet al te lang meer duren.

Ik volg al een tijdje een discussie op het Radar forum over NBG, en daar wordt door NBG zelf beweert dat zij alles doen volgens het klantprofiel en als het advies daar maar aan voldoet vinden zij het prima. Dat de klant dan een hypotheek krijgt die nog steeds niet deugt maakt niet uit. Het advies past bij het klantprofiel. Het is een schande dat er nog steeds zulke partijen opereren.
1) maar de theorie beheersen is in mijn opinie wel een vereiste, want anders wordt het helemaal niets. Dat de ene de theorie beter of uitgebreider beheerst dan de ander lijkt me een prima zaak voor die ene.
2) dat klopt, ik zeg nl ook (zie tekst) dat het GEMIDDELDE advies beter is. Niet dat alle adviezen van niet hyp planners slechter zijn dan alle adviezen van wel hyp planners.
Wellicht of zelfs waarschijnlijk zijn Transparant en Fransjan de betere adviseurs van NL terwijl ze geen hyp planner zijn (ik denk zelf dat het feit dat je de moeite neemt om hier belangeloos te reageren al een hel erg pluspunt is namelijk en ook wat zegt over je betrokkenheid). Dat jullie perfect advies geven heb ik helemaal geen probleem mee en juich ik zelfs van harte toe. Dit betekent in mijn ogen wel dat mr x en mw y die ook geen planner zijn waarschijnlijk die bagger adviezen geven die we hier zo vaak tegen komen. En zo is het gemiddelde bereikt. Wat ik heb willen zeggen (en wat naar mijn gevoel door fransjan als onzin werd afgedaan) is dat naar mijn ervaring een hyp planner beter is. Dat plaats ik derhalve
3) het klant profiel staat mi los van hypothecair planner of niet. We zijn het denk ik wel eens dat we het goed willen doen en goed voorhebben met onze klanten.
Ik zit overigens in de regio van waaruit NBG opereert en kom regelmatig adviezen tegen en ja, niet altijd wat ik zou adviseren...
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: gesplitst: hypothecair planner

Bericht door jari »

Hoe meer kennis je hebt, hoe beter je in staat zou moeten zijn om goed te KUNNEN adviseren.
Ik ken hyp planners, ffp'ers en mfp'ers die prima kunnen adviseren, maar het niet willen > geld, geld, geld.
En dan houdt alles op.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Transparant
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 2:02 pm
Locatie: Sexbierum
Contacteer:

Re: gesplitst: hypothecair planner

Bericht door Transparant »

Idd, integriteit en betrokkenheid is ver te zoeken bij veel adviseurs, maar ook planners.

Opeens worden er AOV-koopsommen verkocht uit het oogpunt van zorgplicht, terwijl het alleen maar gaat om het verlies van provisie op te vangen. HEt advies voldoet dan wel aan de termen die de AFM heeft opgesteld, maar of de klant er echt beter van wordt durf ik te betwijfelen.
Plaats reactie