banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

sorry Jari

als we de reactie,s SA over de clausule ,s lezen ,kan je ,je beter daar druk over maken ..

zijn onderbouwing bestaat uit het prijsje en hij heeft gekeken na de voorwaarden van legal en dat neem je voor zoete koek aan Jari ??

en die organisatiestructuur zal men een worst wezen ,die zit bij Cardief ook aardig in elkaar ,zelfs de hamburger manheimer heeft het ook allemaal goed voor elkaar .

als er van de kant van de tussenpersonen ,niet zo ophef was gekomen over de en bloc claussule (die meneer hilhorst in 2007 vergeten was in zijn betoog en die tevens ook werkzaam is voor een commerciele organisatie),had die er ook nog gewoon ingezeten(net als bij een aantal andere clubs) .

dus ,die punt die hij gescoord heeft volgens jou (ook jij ziet dus de beperkingen niet want 2 hele grote punten had transparant al neer gezet ),is niet voldoende ,want hij heeft net een hattrick tegengehad met zijn onderbouwing over de minpunten en het uitkeringsbeleid van een verzekeraar,bij dit soort zaken en daar stap je gemakshalve overheen,terwijl je juist op dit soort broodje aap verhalen ,kritisch moet zijn !!!!
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door jari »

fransjan,

Ik maak me nergens druk over en neem niets voor zoete koek aan. Ik ben alleen zo benieuwd naar jouw inhoudelijke onderbouwing nav de opmerkingen/vragen van SA en die zie ik maar niet.

Als je de betrouwbaarheid van de verzekeraar in twijfel trekt, je vervolgens de vraag krijgt om dat te onderbouwen nav de gegeven organisatiestructuur en daarop alleen (2x) kunt zeggen dat het je een worst zal zijn hoe dit structuur in mekaar zit, tja, daar komen we niet mee verder.

Zet nou een inhoudelijke nuttige discussie voort met SA, zodat de lezers de (veronderstelde) voors en tegens kunnen afwegen over het product en verzekeraar.
Lukt het niet meer om inhoudelijke argumenten te geven, dan stel ik voor om het onderwerp af te sluiten.

moderator Jari


Hiervandaan weer ontopic, laten we het nog een keer proberen :D

Frans Jan,

Gast vraagt om duidelijk te maken welke voorwaarden zo afwijkend zijn dat je dit produkt niet mag adviseren. Het schijnt een echte prof te zijn , toch ziet hij pillen en alcohol uitsluitingen als enige enigzins afwijkend t.o.v. bv legal & general. Ik heb me er ook eens in verdiept , zo schokkend is die clausule toch niet , uitgesloten is dood door alcholol of pillen. Als je dus zoveel drinkt of slikt dat je dood gaat dan is je doel bereikt alleen je nabestaande krijgt niets. Stel je hebt 3 biertjes op en rijd tegen een boom. Kan de verzekeraar dan uitkering weigeren omdat je 3 biertjes op hebt ? Welnee , je gaat dood door die boom.

De organisatie structuur , NHP - Taf - quantum leben - hannover ? Niet te vertrouwen ? maar hoe dat onderbouwen ? Dat is de vraag , harde argumenten waarvan de klant zegt , die 40 euro per maand laten we liggen.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Secret-Agent
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 11:02 am
Locatie: Gouda

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Secret-Agent »

Beste Frans Jan ,

Ik wordt een beetje verdrietig van de geloof mij nu maar , snap je dat dan niet onderbouwing. Ik leg de voorwaardelijke bal voor je op de stip om de ui wat verder af te pellen.
De alcoholclausule van NHP meldt : uitsluiting indien het schadegeval ( mede ) kan worden toegerekend aan gebruik door verzekerde van alcohol , verdovende middelen enz.

Wat is jouw bescheiden mening ? als klant een promillage heeft groter als 0,5 en hij overlijdt aan een hart aanval -> wel of niet uitkeren ? Causaal verband oorzaak - schade ? Zal meneer de rechter oordelen , tja erg vervelend mevrouw de achtergeblevene , maar die 200K gaat mee het graf in. Of klant rookt een wietje , vergeet dat zijn fiets een stuur heeft en rijd de gracht in. Laat hij nou niet kunnen zwemmen ! Hartstikke dood , mede door gebruik van verdovende middelen ?

Beste, neem een aanloop en schiet !
Secret-Agent
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 11:02 am
Locatie: Gouda

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Secret-Agent »

Tukker ,

Ik heb NHP om een schriftelijke reactie gevraagd n.a.v. hun voorwaarden / alcohol clausule. Commercieel gezien mag je dank je wel zeggen voor voorwaarden welke ruimte laten voor vrije interpetaties. Helemaal eens. Jurisprudentie maakt het echter keihard. Begrijp me goed , ik vind NHP verwerpelijk alsmede de media aandacht. Daarom vind ik het van belang op dit forum zoveel mogelijk duidelijk en helder te krijgen , want zo u weet komen personen die info zoeken over NHP zomaar op dit forum terecht. En als ik die mensen kan helpen om zich door hun keuze niet te laten leiden door tendieuze berichten dan zal ik dat niet laten.

Gr en een goed weekend,
SA.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

beste SA

het is jammer dat je verdrietig word ,maar de argumenten en tegenwerpingen ,uitzonderingen waar je nu mee komt ,is in ieder geval niet van een pro in het vak .

in een land ,waar een simpele letselschade met een duidelijk verhaal ,zaken zijn van gemiddeld 7 jaar of langer ,hoe denk je dat menig verzekeraar omgaat met de vage gebieden ??

dus ik heb op jullie aandringen ,behalve de alcohol en pillen clausule ,ook nog wat andere zaken aangeven en de tegenwerpingen komen niet verder als een boom ,een rechter die gaat oordelen etc ..

geeft niks ,je vraagt zelf argumenten en komt niet verder als wat verjaardagspraat ...

dus heel simpel ,elk jaar gaan er stoppen er gemiddeld 140.000 met ademhalen ,het allergrootste percentage ,heeft gelukkig gewoon zijn tijd gehad ,maar het gaat om die andere groep .

als we die andere groep eens nader bekijken ,roken moet je sowieso al niet doen bij deze verzekeraar(zijn ze helemaal niet meer de goedkoopste) ,dus die klanten krijgt men in de regel niet en we kijken dan eens na het aantal sterfgevallen van mensen in de bloei van de leven en we leggen ,de uitsluitingen er naast ,heel misschien dan ,gaat er een lampje branden ...

en tukker,ik ben het met je eens hoor ,ik waag me klanten er niet aan ,je kan ze namelijk wel vertellen hoe het zit ,maar als er een keer iets gebeurt ,dan weet je,naar wie er gewezen word en heel eerlijk,ik zal me er zelf ook niet prettig bijvoelen ..

dus wat mij betreft,ze mogen die verzekering gewoon elders sluiten ,ze zijn by the way ,ook niet in standaard de goedkoopste ,al laat de media cq independer dit ook geloven in hun overzichten en het leuke is dat tussenpersonen ,vaak dit ook voor zoete koek slikken ..

het mooiste verhaal ,is van mijn collega ,die altijd de boot heeft afgehouden met clubs als GMAC ,Bos Argenta etc en die onlangs lachend binnen kwam ,zei ik het niet Frans ,hoop onrust ,als ze willen verhuizen,verbouwen ,hebben ze een glazenbol nodig etc
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Steven »

Beste S A,

Ik sluit een verzekering om zeker te zijn van een uitkering in bepaalde voorvallen, en wil daarbij niet afhankelijk te zijn van de interpretatie van de rechter. Artikel 6.1 D van de levenvoorwaarden van T@F laat geen ruimte voor interpretatie. Achteraf zou een rechter anders kunnen oordelen, maar daar heeft een nabestaande geen zin in en wil er ook niet op wachten.
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Adviseur hypo »

Ik heb eerlijk gezegd heel de voorwaarden van T@F nooit bekeken, maar welke uitsluitingen betreft het nu precies en WAT/HOE is er dan uitgesloten? Begin langzaamaan nieuwsgierig te worden.
Op zich is het wel vreemd dat een premie ca 20% onder de allergoedkoopste kan zitten. Daarnaast is het zo dat t@f met hun ao voorwaarden, liechtenstein -weg, en bloc clausule etc etc niet meteen als allereerste op mijn lijst staat van"komt betrouwbaar over" ... Als er dan ook nog "wazige"omschrijvingen in de polis staan, tja..

Wellicht heeft secret agent het keihard helder? En wil hij het met ons delen? Of heeft Fransjan toch nog een specificatie in petto? Want inderdaad, pas dan weten we het zeker.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Steven »

Advisuer hypo,

De voorwaarden van T@F zijn niet wazig. Integendeel:
Artikel 6 Algemene uitsluitingen
6.1 Voor deze verzekering geldt dat er geen
recht op uitkering bestaat, danwel de
verzekeringsovereenkomst wordt opgezegd,
indien:

d. het schadegeval (mede) kan worden
toegerekend aan gebruik door verzekerde van
alcohol, verdovende middelen, bedwelmende,
opwekkende en soortgelijke middelen of het
gebruik door verzekerde van niet door een
arts voorgeschreven geneesmiddelen of niet
voorgeschreven dosis van geneesmiddelen;
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

de voorwaarden zijn zo te downloaden
voor wat betreft die clubs ,de reactie van steven is een reactie na mijn hart en zo sta ik zelf ook in mijn vak
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Adviseur hypo »

@ steven. Dank u. Dat is wat ik bedoelde. Vind het zelf een behooorlijk heftige uitsluiting
Gebruikersavatar
Treasa
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 apr, 2008 8:49 pm

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Treasa »

of het
gebruik door verzekerde van niet door een
arts voorgeschreven geneesmiddelen of niet
voorgeschreven dosis van geneesmiddelen
Je zou maar per ongeluk je medicatie verkeerd innemen.
Bij gebruik zoals voorgeschreven door arts geen problemen in het verkeer e.d.
Maar je heb een slechte dag, per ongeluk verkeerd ingenomen ofzo.
Daardoor gebeurd er wat en boem!
Ik begrijp dat ook dan je flink de pisang ben... :shock:

Ik weet het, tis even een gedachtekronkel van me.
Maar het kan wel gebeuren lijk me...
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

en dan te bedenken ,dat de voorwaarden door onze vriend SA bestudeerd zijn

b. een verzekerde door een misdrijf en/of door
opzettelijke toedoen, opzettelijke nalatigheid
of grove schuld van een begunstigde om het
leven is gekomen; ├®├®n en ander geldt slechts
voor zover de uitkering direct/indirect deze
begunstigde ten goede zou komen

7.3 Indien een begunstigde overlijdt v├│├│rdat een
uitkering, waarvoor hij is aangewezen, opeisbaar
wordt, gaat zijn recht niet over op zijn erfgenaam
of rechtverkrijgende. (altijd handig voor je hypotheek als je samen nuchter om het leven komt)

Een begunstigde is onwaardig om de uitkering te
ontvangen als begunstigde het risico met opzet
of bewuste roekeloosheid teweeg heeft gebracht,
of daaraan heeft meegewerkt, en de verzekeraar
hiervan kennis heeft genomen.

en ik zag nog andere versie,s ,waar je bij een geweldsconflict niet verzekerd was
Gebruikersavatar
MaaikeB
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 20 feb, 2008 5:27 pm

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door MaaikeB »

Slechts 25% van de door artsen voorgeschreven medicatie wordt geheel juist volgens de voorschriften gebruikt...

Voor mij als leek was dat hele uitsluitingsartikel voldoende om deze maatschappij direct weg te strepen.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

je bent in ieder geval een leek,die meer zijn verstand gebruikt ,dan menig adviseur .
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

sterker nog ,ik hou wel van een beetje discussie,s


maar die discussie ,kan je toch ook gewoon anders op zetten

trouwens vergeleken met legal ,leg me eens uit tukker,waarom denk ik dan altijd meteen aan bankjongens ???
Gesloten