banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Transparant
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 2:02 pm
Locatie: Sexbierum
Contacteer:

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Transparant »

Verzekeraar is Quantum Leben uit Liechtenstein. Belangrijkste clausule die we tot nu toe hebben ontdekt is de alcohol- en pillenclausule..
gast

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door gast »

Ik heb de voorwaarden inmiddels binnen en kan daar geen gekke dingen ontdekken. De volgende info vond ik op internet ;

Quantum Leben herverzekert haar verzekeringen bij Hannover Life, een zeer grote (op 4 na grootste) herverzekeraar van Duitsland. Aegon bijvoorbeeld, heeft ook 30% van haar verzekeringen hier ondergebracht. NHP's verzekering staat onder toezicht van de Nederlandse Bank en de AFM en is aangesloten bij het verbond voor verzekeraars

En kan je misschien ook reageren op wat er in de Volkskrant op 14 november 2007 stond geschreven:

"Adviseert Independer ook om voortaan alle verzekeringen naar Liechtenstein te brengen? ÔÇÿDat nu ook weer nietÔÇÖ, stelt Hilhorst. Hij heeft bij de Autoriteit Financi├½le Markten (AFM) ge├»nformeerd naar het financieel toezicht in Liechtenstein, omdat Quantum Leben zich daar bevindt. Het toezicht aldaar wordt erkend door de AFM en daarmee zou het goed moeten zitten. Quantum meldt op de eigen website dat het zaken doet via het belastingparadijs en kanaaleiland Mann

Service NHP schijnt ronduit beroerd te zijn , niet terugbellen , niet reageren. Het is een label produkt , wat zijn de consequenties als NHP omvalt.

Gr.
Gast.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

ik heb de voorwaarden binnen en kan geen gekke dingen ontdekken .,leuke uitspraak .

misschien moet je eens de voorwaarde van een aantal andere verzekeraars ernaast leggen ,aangezien je als leek ,over iets gaat beoordelen ,waar je geen verstand van hebt ..

want er staan wel een aantal afwijkende zaken in ,die je bij andere nooit en te nimmer tegenkomt ..

hervezekeraars vallen ook zo maar ,een miljardenbank ,is ook zo verdwenen en al het toezicht van de AFM ,daar hebben klanten van de van der Hoop effectenbank ,heel toevallig een hele nare bijsmaak van ..

dus ,ik vind het allemaal prima ,taf is by the way ,ook gewoon een labeltje ,het is maar dat je het weet ...
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door jari »

Als gast een leek is en hij zelf geen bijzonderheden kan ontdekken, en jij als prof wel en vindt dat hij het niet kan beoordelen, leg hem dan uit wat die afwijkende zaken zijn, dan is het doel van het forum ook weer bereikt.

moderator
Jari
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Steven »

jari schreef: Als gast een leek is en hij zelf geen bijzonderheden kan ontdekken, en jij als prof wel en vindt dat hij het niet kan beoordelen, leg hem dan uit wat die afwijkende zaken zijn, dan is het doel van het forum ook weer bereikt.
Het lijkt me evident dat het om de post ervoor ging:
Transparant schreef:Belangrijkste clausule die we tot nu toe hebben ontdekt is de alcohol- en pillenclausule..
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door jari »

Als dat het geval is, prima.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

dan mis je er nog een paar,als je de voorwaarden goed hebt bekeken .

er staan nog een paar voorwaarden in,waar je niet vrolijk van word ,tenminste als je op die manier ongewild stopt met ademhalen en de verzekeraar zegt,jammer maar helaas..

zeker bij verzekeringen ,zijn er altijd bij hele grote verschillen premie ,tussen maatschappij x en de rest ,altijd na onderzoek verklaarbaar ,de voorwaarden zijn gewoon stukken minder .
met deze voorwaarden ,hebben ze een grote groep ,meteen buitenspel zet .

het is net de aov van taf ,het ziet er op papier leuk uit ,in de praktijk is het magertjes ...
gast

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door gast »

Beste Fransjan,

Het valt mij op dat je veel tikt,veel tikt en veel tikt. Maar inhoud ? ik zie het niet.
En wat je tikt staat vol fouten waardoor de indruk kan ontstaan dat je bij de plaatselijke autodealer hypotheken verkoopt.

Een leek ? Nee , wel een prof die een opmerkelijk premie verschil ontdekt en na de voorwaarden gelezen te hebben geen grote verschillen bespeurt t.o.v. bv Legal & General. Behoudens de hiervoor besproken clausule.

Maar goed , nooit te beroerd om te leren , vertel ons de afwijkende zaken wat een reden zou zijn voor klanten om niet voor dit produkt te kiezen. En geen vage taal , ik kan me niet voorstellen dat jouw klanten daarmee akkoord gaan of je moet inderdaad werken bij die plaatse..................... :wink:

Groet,
Gast
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door jari »

bij de plaatselijke autodealer hypotheken verkoopt
Gast, dit soort opmerkingen lokken vervelende persoonlijke discussies uit. Niet doen.

Moderator Jari
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Secret-Agent
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 11:02 am
Locatie: Gouda

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Secret-Agent »

Helemaal eens. Is die vaste gast belatafeld , een beetje stekelig vanuit de zijlijn tikken.

Soms wordt ik getriggerd en een knipoog is uw deel , ben ik geirriteerd dan verschijnt het duiveltje. Uiteraard voor wat het waard is. Voor het overige ben ik een inmiddels geregistreerd vrolijk forumgebruiker.

@ fransjan , heb je munitie wat betreft de afwijkende voorwaarden ?

Gegroet,
S.A.
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door jari »

:lol:
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

beste gast

de enige munitie die ik heb ,zijn de clausule,s .

als je een echt een prof bent ,dan zal je dit soort verzekeringen nooit aan je klanten adviseren ..

pillen en alcohol uitsluitingen,geweld uitsluiting ,gedragingen van de begunstigde ,het zijn er nog wel een paar ,die ik zo maar even na voren haal ..

laten we nog maar even de verzekeraar en hun achtergronden achterwege .

maar ja ,wil je,je klanten aan blootstellen,prima .

ik ken genoeg adviseurs ,die hun klanten verzekeren bij autoverzekeraars met een alcohol lclausule ,geeft niks .

die tikfouten ,zijn gekomen door het montesorri onderwijs en vakkundige ondersteuners ,die ik mijn carriere als witgoed,auto en leaseplan adviseur om me heen had staan ,met uiteraard voor wat betreft de leaseplannen ,daar vond zelfs de consumentenbond ,sommige aanbieders ,een goed alternatief ,terwijl die gasten,toch hopelijk ook na de conditie,s gekeken hebben ..


geeft niks ,verzekeren ,hypotheken ,blijft altijd een lengte ,breedte verhaal

grote verschillen ,zie je altijd in de voorwaarden ,want ook bij Taf ,werken geen padvinders of wereldverbeteraars
sterker nog ,ze laten je daar riant meedelen
Secret-Agent
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 11:02 am
Locatie: Gouda

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Secret-Agent »

Frans Jan,

Gast vraagt om duidelijk te maken welke voorwaarden zo afwijkend zijn dat je dit produkt niet mag adviseren. Het schijnt een echte prof te zijn , toch ziet hij pillen en alcohol uitsluitingen als enige enigzins afwijkend t.o.v. bv legal & general. Ik heb me er ook eens in verdiept , zo schokkend is die clausule toch niet , uitgesloten is dood door alcholol of pillen. Als je dus zoveel drinkt of slikt dat je dood gaat dan is je doel bereikt alleen je nabestaande krijgt niets. Stel je hebt 3 biertjes op en rijd tegen een boom. Kan de verzekeraar dan uitkering weigeren omdat je 3 biertjes op hebt ? Welnee , je gaat dood door die boom.

De organisatie structuur , NHP - Taf - quantum leben - hannover ? Niet te vertrouwen ? maar hoe dat onderbouwen ? Dat is de vraag , harde argumenten waarvan de klant zegt , die 40 euro per maand laten we liggen. En die tikvoute , punter en comma's , no worries.

Groet,
S.A.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

toch jammer deze antwoorden ,S A

alleen een verzekeraar met humor ,als er betaald moet worden ,die zijn er niet .

dus als je nog eens een keertje om onderbouwing vraagt ,
raad ik je aan ,om eens een maandje bij een verzekeraar te gaan werken ,of misschien nog beter ,wat polisvoorwaarden door te lezen ,dan met een verhaal over een boom te komen .

klanten die voor goedkoop gaan prima ,ze krijgen in de regel de adviseur en de producten die ze verdienen .

die organisatie structuur ,zal me een worst wezen net als de afm by the way ,want als die een keer wat doorkrijgt ,is het leed al geleden ..

dus ,zet volgende keer die trigger op scherp en als je dan toch wil inspringen ,liggen er zat onderwerpen klaar ,waar je misschien wel eens een keer een punt kan scoren.

ik zag trouwens vandaag nog wat voorbij komen ,van de onderlinge gravenhage ,niks voor jou ???
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door jari »

@fransjan
Lijkt me een terechte vraag (en een gescoord punt) van S.A. om een inhoudelijke onderbouwing van de andere beperkingen/uitsluitingen, en als je ze (allemaal) weet lijkt me ook juist relevant om ze neer te zetten voor alle lezers om op basis van die argumenten al dan niet daar de orv te sluiten.

Wat is er nou echt mis met die organisatiestructuur die S.A. schetst?
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Gesloten