banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Xander
Berichten: 12
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 9:54 pm

banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Xander »

Ik overweeg om een hypotheek af te sluiten op basis van banksparen, maar de adviseur verplicht mij om de overlijdensrisicoverzekering ook ben hen af te sluiten. Juist in het orientatiegesprek werd netjes uitgelegd dat de OVR los kon worden afgesloten en dit staat hier op het forum ook een aantal keren gemeld.

Ik heb er dus op aangedrongen dat ik zelf een OVR wil uitzoeken. Echter weigert de adviseur om een offerte op te stellen als ik geen OVR bij hen afsluit. Dit kan toch niet?

Ik vermoed dat door de rentestijging van de afgelopen week en lagere voorgestelde rente, ze hier nog hopen om iets te kunnen verdienen. Hoe moet ik dit aanpakken, gezien de gestegen rente krijg ik nergens een beter voorstel.

groet,

Xander
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

over welke vriendelijke club hebben we het ??
Xander
Berichten: 12
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 9:54 pm

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Xander »

Rabobank
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

volgens ingewijden en offerte,s die ik gezien heb,kan je deze gewoon los sluiten elders ..
Gast

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Gast »

Xander,

Financier je meer dan 100% executiewaarde? Lees de voorwaarden door, daar zou in kunnen staan dat alles boven de 100% executiewaarde afgedekt dient te worden bij Interpolis.( Rabo dochter )

Ook al zou dit zo zijn dan had de adviseur je hier op kunnen en moeten wijzen en geen valse uitspraken moeten doen,

mvg,

Trader648
Xander
Berichten: 12
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 9:54 pm

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Xander »

Ik heb de voorwaarden van de Rabo Opbouw Hypotheek er nog eens bij gepakt en hierin staat het volgende:

"Naast de Rabo OpbouwHypotheek kunt u ook een overlijdensrisicoverzekering afsluiten. U bepaalt zelf of u een overlijdensrisicoverzekering afsluit, maar in sommige gevallen is deze verzekering verplicht."

=> In het geval de financiering meer is dan de executiewaarde van de woning. Ook in mijn geval, het gaat slechts om minder dan 20,000 euro

"Voor particuliere verzekeringen biedt de Rabobank u primair een verzekering van NV Interpolis BTL. Afhankelijk van de situatie kan de Rabobank echter ook besluiten (tevens of in plaats daarvan) een verzekering van een andere maatschappij aan te bieden. Vraag uw adviseur van de Rabobank om u hierover nader te informeren. "

=> Ik lees: biedt de Rabobank aan. Dus niet: verplicht de Rabobank om een aangewezen verzekering af te sluiten.
Bram

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Bram »

Elke Rabo heeft een eigen beleid, er is dus geen verplichting vanuit Rabo Nederland. De meeste Rabo's leggen Interpolis op en hier kom je niet onder uit. Je kan het wel proberen door goed te onderhandelen, maar de kans is klein dat je het lukt. Heb je al gekeken wat het verschil is tussen Interpolis en andere aanbieders? je kan dit op Independer doen, let dan wel goed op dat je niet TAF of NHP meeneemt in de vergelijking. Florius & DBV zijn twee zeer goedkope partijen als je niet rookt...
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

en je vergeet generalli ondernemerstarief ,gewoon particulier gesloten ...
Bram

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Bram »

fransjan schreef:en je vergeet generalli ondernemerstarief ,gewoon particulier gesloten ...
idd pref life min 50.000
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

bram

het blijft verschillen,zelfs jou favoriet is in de markt en staat regelmatig bovenaan in de lijstjes
Bram

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Bram »

weet ik. heb echter geen favoriet hoor. weet dat orv gewoon een prijs product is. soms kunnen de vw nog wel het verschil maken zoals een en bloc of alcohol clausule etc...
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

straks krijgen we ook nog noclaim korting
Transparant
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 2:02 pm
Locatie: Sexbierum
Contacteer:

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door Transparant »

Universal Life met een eenjarige risicopremie, heb je meteen je no-claim polis. Uiteindelijk gaat de klant wel bij jou claimen, omdat de verhouding inleg en ORV buiten de 40% "kosten" gaat lopen.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door fransjan »

ha,ha inderdaad transparant
gast

Re: banksparen en overlijdensrisicoverzekering

Bericht door gast »

Weet iemand welke verzekeraar achter de overlijdenspolis van NHP zit. Het valt me op dat het tarief zeer laag is. Provisie eruit sluitelen levert doorgaans niet zoveel op , ben benieuwd naar overige voorwaarden.

Mvg,
Gast.
Gesloten