Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

woekerpolis
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 11 apr, 2008 10:44 am

Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Bericht door woekerpolis »

Ik heb een hypotheek bij Nationale Nederlanden met de beruchte woekerpolis (beleggingspolis) 'Flexibel verzekerd beleggen'.
Ik weet dat als ik de hypotheek openbreek er boete verschuldigd is.

Hoe zit dat eigenlijk met de gekoppelde beleggingspolis? Kan ik die beëindigen om een ander soort polis te starten?
Krijg ik dan de waarde uitgekeerd of gaan er nog kosten/boetes af van de huidige waarde?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Bericht door fransjan »

het lijkt me beter om helemaal geen polis meer te sluiten ,want je 2 keer stoten aan dezelfde steen..

maar goed ,NN is een verzekeraar en wil graag aflosvormen verkopen ,dus je moet de oplossing zoeken bij je of een hypotheekadviseur.

uit de polis kan zomaar een afkoopwaarde komen ,maar dit is op voorhand niet te zeggen ,tevens is deze verpand en zal er iets voorin de plaats moeten komen en eerlijk is eerlijk,er is weining goeds bij NN ,tenminste laat ik het zo zeggen ,elders kan het allemaal goedkoper en beter ....


het lijkt me dus zinvol je tussenpersoon te benaderen voor een opgave van de afkoopwaarde en mogelijkheden die er zijn ..
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Bericht door Adviseur hypo »

woekerpolis schreef:Ik heb een hypotheek bij Nationale Nederlanden met de beruchte woekerpolis (beleggingspolis) 'Flexibel verzekerd beleggen'.
Ik weet dat als ik de hypotheek openbreek er boete verschuldigd is.

Hoe zit dat eigenlijk met de gekoppelde beleggingspolis? Kan ik die beëindigen om een ander soort polis te starten?
Krijg ik dan de waarde uitgekeerd of gaan er nog kosten/boetes af van de huidige waarde?
je kunt de polis fiscaal voorzetten in een andere polis. Dat kan dan eenzelfde polis zijn (maar is niet handig, want dan heb je hetzelfde probleem als nu...) of een andere polis. Bijvoorbeeld traditioneel leven-spaar of bankspaar.
Ook kun je de polis afkopen en het geld op je rekening laten storten (kan echter fiscale consequentis hebben)
Volgens mij gaan er bij afkopen of fisclaa voortzetten geen (extra) kosten meer vanaf.
Transparant
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 2:02 pm
Locatie: Sexbierum
Contacteer:

Re: Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Bericht door Transparant »

Hoe staan jullie eigenlijk zelf (adviseurs) tegenover het afkopen van deze "woekerpolissen" ?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Bericht door fransjan »

verschilt per polis transparant ..

de ene is de andere niet ,soms kan men elders niet meer terecht voor orv
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Bericht door Adviseur hypo »

Transparant schreef:Hoe staan jullie eigenlijk zelf (adviseurs) tegenover het afkopen van deze "woekerpolissen" ?
ben in zijn algemeenheid geen voorstander van afkoop van welke polis dan ook. Zelfs niet van een beleggingspolis. De meeste kosten zijn vaak al geweest. Bovendien met ik het niet volledig eens met de term woekerpolis.
Volgens mij is dat zo genoemd omdat: 1) mensen aan het beleggen waren die dachten te sparen 2) de verzekeraar meer kosten rekende dan men zei en 3) de rendementen tegenvallen.

Als je dan als verzekeraar-adviseur transparant :D bent geweest in de kosten en deze zijn ook daadwerkelijk doorgerekend in de offerte==> wat is dan het probleem nog? Niet dat er een overlijdensdekking wordt onttrokken die vervolgens als kosten wordt bestempeld lijkt me...

PS: sorry voor het wederom afdwalen jari..
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Bericht door fransjan »

tukker ,hollands welvaren Dirks S ,is het enige juiste antwoord ..

de hele financiele bijsluiter is een compleet fiasco ,maar dat gebeurt meestal als de politiek zich met zaken gaat bemoeien ,waarvan men geen verstand heeft,
woekerpolis
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 11 apr, 2008 10:44 am

Re: Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Bericht door woekerpolis »

Bij Nationale Nederlanden is de term woekerpolis wel degelijk op zijn plaats. Pure oplichterij.
Zelfs een goed rendement geeft bij lange na niet het beloofde resultaat. Sterker nog in veel gevallen hou je (bijna) niks over!
In de berekeningen vooraf zijn die extreme kosten dan ook absoluut niet meegenomen.

Nog steeds vraag ik me in de situatie van mij af (na 6 jaar) of ik de beleggingspolis moet stoppen en de waarde die ik nu heb in een spaarpolis moet stoppen.
Wat zal dat schelen in de maandpremie ongeveer?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Bericht door fransjan »

de glazenbol staat op kantoor woekerpolis ,dus hoe kunnen wij nou weten wat het verschil is in maandpremie ..

ondanks alle voors en tegens,kappen met die handel ,komt nooit meer goed ,al worden ze roomser als de paus ..

er zijn nu mensen die gaan zitten wachten op de compensatie ,maar er zijn 6.5 miljoen polissen ,dus tel uit je winst ..

dus bespreek je polis met een adviseur en laat die eens wat berekenen ,gezien de maatschappij ,kan je elders zomaar een spaarhypotheek starten tegen de zelfde premie(misschien,maar niet onmogelijk)

maar kleine troost ,alle verzekeraars hebben dezelfde soort polissen gesloten
Gast

Re: Beleggingspolis beëindigen mogelijk?

Bericht door Gast »

Als ik sommige overzichten zie van klanten met doorrekening van de prognose dan zijn de resultaten ronduit schokken. Vb abn amro meegroei polissen , prognose kapitalen op basis van prognose rendement destijds -> uitkeringen ca 35% van het geprognotiseerde kapitaal 8 jaar geleden.

Ik wijt dit aan destijds niet verrekende fondskosten en de 1 jarige risicopremie welke sky high wordt bij tegenvallende resultaten. Optie risicodekking elders financieren en eventueel gegarandeerd sparen.
Plaats reactie