beleggingsrekeningen

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

beleggingsrekeningen

Bericht door Steven »

Hallo mensen,

Er wordt hier vaak geadviseerd om bij beleggen voor aflossing een beleggingsrekening te openen ipv van een kapitaalverzekering te sluiten (woordspeling is onbedoeld :D ). Ik wilde het niet hebben over de voor- en nadelen van beide varianten, maar vond het interessant om te weten naar welke rekeningen en fondsen de voorkeur ging en waarom. Dus:

- welke aanbieders en welke fondsen zijn interessant?
- en waarom?
Hypgeit

Re: beleggingsrekeningen

Bericht door Hypgeit »

Zelf zit ik bij Allianz, heb niet heel veel aanbieders vergeleken, maar wat mij betreft zit ik goed. Goede aandelenfondsen (bijv Holland Fund) en mixfondsen, doen 't over het algemeen over de jaren heen goed. Lage kosten, uitgaande dat je de rekening direct bij hen aanvraagt.
Transparant
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 2:02 pm
Locatie: Sexbierum
Contacteer:

Re: beleggingsrekeningen

Bericht door Transparant »

Ik doe zelf veel met Insinger en NNEK, omdat het daar mogelijk is om de vergoeding voor de adviseur eruit te halen. Aangezien wij werken op vast tarief is dit voor de klant een interessante optie.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: beleggingsrekeningen

Bericht door fransjan »

kosten is natuurlijk een factor ,maar opbrengsten net zo ..

helaas nog steeds overal weining inzichtelijk ,ik zelf ben gecharmeerd van NNEK ,maar nog liever hengel ik op een goedkope manier Fortis Obam binnen ..

maar goed ,afhankelijk van de wensen klant,mogelijkheden geldverstrekker,heb me laten vertelen dat dbv met indextrackers gaat komen en dat is nog interessanter voor de consument ..
Plaats reactie