gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door fransjan »

als we de hybride,s gaan opnoemen die slecht zijn en die wegzetten tegen een enkele goede ,praten we verder ..
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aegon hybride

Bericht door Steven »

Hypoman, afkoopwaardes bij Aegon Spaar en Levensloop 100% allocatie hypotheekrentefonds zijn vrijwel identiek. Ik heb de voorwaarden niet doorgenomen, maar logischerwijs zal uit de identieke afkoopwaardes moeten volgen dat een switch of herallocatie van toekomstige premies geen extra kosten met zich meebrengt tov Spaar.

Fransjan, ik ben eens dat veel hybrides waardeloos. Punt is dat je ze niet allemaal over een kam moet scheren. Een standaarduitspraak als "hybride moet je nooit doen" is gewoon zo... inhoudsloos.
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door jari »

Sorry jongens, ik probeerde het onderwerp te splitsen, maar niet alle posts zijn goed meegekomen.

Gebruik dit deel svp svp voor de kostenstructuur, het andere topic voor het beantwoorden van de vragensteller.

Jari
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door fransjan »

steven

is niet inhoudloos ,is gewoon de waarheid ..

de meesten zijn gewoon waardeloos en die van Aegon nog niet zo lang geleden ook ,het is maar even dat je het weet.

maar als de klant wil sparen ,waarom dan 2 euro meer laten betalen in de hybride per maand en was maar een voorbeeld bij een kapitaal van Ôé¼ 75.000 ,dus bij de grotere getallen zijn de verschillen gewoon groter ..

maar nog effe dit,je kan beter scherp op het antwoord zijn,dat sommige renteopslag hebben en daardoor te pruimen zijn,mischien heb je de van fortis weleens nagerekend ,of die van floruis of die rabo en die van ING ,om een paar kleine marktpartijen te noemen.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door fransjan »

ik bedoel geen renteopslag ..
Hypoman
Berichten: 47
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 11:29 pm
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door Hypoman »

Blijft een produkt voor twijfelaars, dat hele hybride verhaal is opgezet om mensen over de streep heen te trekken.

Ook zou je dit nooit kunnen adviseren aan de hand van een beleggersprofiel. Maar das een andere discussie.

Ook een spaarhypotheek is in de zin verkapte zekerheid als je hem niet volledig zou doen. Je weet immers dat je de rest nooit zult aflossen.

Ook de inflatie speelt een rol in de spaarhypotheek.

Maar goed mijn voorkeur tussen deze 2 pruducten is wel duidelijk. Hybride is gewoon weg een flutprodukt en zal het helaas ook altijd blijven.

Maar dat is mijn mening.

Je staat als adviseur bij een klant en de klant weet niet wat hij moet gaan doen. Zeg je als adviseur we gaan er maar tussen in zitten. Dan heb je voor jezelf niet duidelijk gekregen wat voor klant je tevenover je hebt zitten en ga je adviseren om een hybride te nemen om toch maar omzet te gaan halen.
Dit is mijn ogen een verkeerde opvatting. Aangezien je ook nog met de ouderwetse vormen iets kunt betekenen.

Ik zelf zou dus nooit op het advies van hybride kunnen komen.

:mrgreen: hybride is dus voor hulpelozen onder ons die zich alles laten voorkouwen door een produktverkoper.

Dit mijn visie en anderen hoeven het er natuurlijk niet mee eens te zijn.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door fransjan »

uit de commerciele hoed ,van de verzekeraars en banken .

ik heb ze helemaal met het kwijl op de schoenen ,accountmanagers ,hoe goed hun hybride product wel niet was en wat je er mogelijk op kon verdienen en wat de voordelen voor de klant waren ..

maar goed ,op sommige uitzonderingen na ,kunnen ze allemaal de prullenbak in ..
richardv
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 18 feb, 2008 2:28 pm

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door richardv »

Wat ik wel jammer vind, is dat die (schaarse) hybrides die wel goed zijn, nu over ├®├®n kam geschoren worden met al die slechte. Als een product een hybride heet, kan het blijkbaar al niets meer zijn. Volgens mij moet je al snel uit de berekeningen kunnen zien of je toevallig een goed hebt, of niet? Of is er zels een lijstje te geven van dat kleine aantal hybrides dat je we serieus mag nemen?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door fransjan »

als we praten over schaarse hybride,s ,noem er eens eentje ,dan houd ik me aanbevolen.

de enige die ik ken ,is pas later aangepast,maar de spaarhypo van die club is nog beter(ABN)
richardv
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 18 feb, 2008 2:28 pm

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door richardv »

Ik heb de indruk dat de hybride van Woonfonds bij de betere hoort. Dat is gebaseerd op een heel beperkte vergelijking.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door fransjan »

afkoopwaarde,s na 5 jaar een behoorlijk stuk lager dan bijvoorbeeld de spaarpolis van Aegon en de premie,s 4% hoger ,even bij een spaarpolis van 90.000 en een vrouwtje van 25 met 90.000 verzekerd kapitaal bij overlijden .
richardv
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 18 feb, 2008 2:28 pm

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door richardv »

Hmm, ik had zelf een berekening waarbij de afkoopwaarde na 10 jaar wel 1000 euro lager was dan Obvion, maar dat werd gecompenseerd door de lagere netto maandlast (iets meer dan 10 euro) door de lagere rente. Ik denk dat onze voorbeelden aantonen dat je bij een hybride op je hoede moet zijn en goed naar onder andere de kapitaalopbouw moet kijken.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: Aegon hybride > kostenstructuur

Bericht door fransjan »

maandlast is hoger ,ook als je vergelijkt met Obvion ,deze pakt ook goedkoper uit(polis fortis asr)
Plaats reactie