gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door jari »

Ongetwijfeld Fransjan.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door fransjan »

geeft niks ,alleen met provisie heb je uiteraard meer verhalen ,aangezien dat 90% van de markt is
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door jari »

Hoezo geeft niks fransjan?
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Hypoman
Berichten: 47
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 11:29 pm
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door Hypoman »

Vond het ook wel leuk gevonden van Fransjan, wie wil een kantoor overnemen met een gigagroot terugboekrisico, ja je kunt je kantoor momenteel aan de staatstenen niet kwijt volgens mij. Echter zijn het wel allemaal koopjes geworden voor de groteren onder ons.

Maar de markt moet er zelf uitkomen
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door Steven »

jari schreef:Kom Steven, het ouderwetse vaste salaris bestaat toch ook nog steeds? :D
Uiteraard :D Ik zie zelf geen onderscheid tussen een vast uurtarief en een vast salaris. Kwestie van omrekenen met een salarisstrook erbij. Ik doelde eigenlijk op hoe de klant uiteindelijk afrekent. Ondanks het feit dat je een vast salaris krijgt, kan het best zijn dat je werkgever op provisiebasis werkt.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door fransjan »

en bepaalde afspraken heeft ,of maar 1 partij ..

maar is inderdaad een discussie waar we niet uitkomen,de tijd zal het leren ..

en uiteindelijk maar daar gaan we weleens aan voorbij ..

het gaat er niet om wat het kost ,het gaat erom wat het je uiteindelijk oplevert .
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door fransjan »

met de veh ???
Gebruikersavatar
Treasa
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 apr, 2008 8:49 pm

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door Treasa »

jari schreef:Kom Steven, het ouderwetse vaste salaris bestaat toch ook nog steeds? :D
LOL Jari, 1 van de adviseurs die ik tegengekomen ben werkt ook met vaste salaris, claimt ie.
Mijn god, die was ook geen succes...: Hybride terwijl ik perse spaar wilde, a zeggen en dan b aanbieden, pas meedenken in de mogelijkheden nadat ik aangaf met een ander verder te gaan...
Nu beweer ik natuurlijk niet dat jij zo ook werkt, nav deze site heb ik jou wel aardig hoog zitten.
Maar vaste salaris is zeker geen heiligheid... maar dat weet jij vast ook wel.
Ondanks het feit dat je een vast salaris krijgt, kan het best zijn dat je werkgever op provisiebasis werkt
Tja... en dat merk je dan ook erg... a zeggen, b aanbieden...
(Was trouwens wel een leuke vent... :D)
@Treasa: De meeste kantoren die op uurtarief werken, geven het eerste uur gratis. Op die manier kun je beiden beoordelen of er toegevoegde waarde is voor beide partijen.
Vanuit mijn consumentenoog en de ervaring die ik opgedaan heb bekeken, kan ikzelf nimmer geloven dat je dan al weet of je echt een goede basis heb om samen door te gaan... Of je moet een vreselijk goede portie mensenkennis hebben.
Sorry voor mijn sceptisch gevoel.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door Steven »

Arme, Treasa,

Volgens mij ben veel tegen de verkeerde adviseurs aangelopen. Ik begrijp dat je uiteindelijk wel de ware hebt gevonden? :D
Gebruikersavatar
Treasa
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 apr, 2008 8:49 pm

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door Treasa »

Steven schreef:Arme, Treasa,

Volgens mij ben veel tegen de verkeerde adviseurs aangelopen. Ik begrijp dat je uiteindelijk wel de ware hebt gevonden? :D
Krijg gelijk beelden van trouwen erbij enzo LOL ehum...

Ach ja joh, uiteindelijk komt alles goed ;)
Mij zal je niet gauw horen klagen over de uiteindelijke adviseur.
Ik ben bang hij eerder over mij momenteel... LOL
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door jari »

Nu beweer ik natuurlijk niet dat jij zo ook werkt, nav deze site heb ik jou wel aardig hoog zitten.
Maar vaste salaris is zeker geen heiligheid... maar dat weet jij vast ook wel.
Dank je. En vast salaris is idd geen heiligheid. Gecombineerd met onkunde werkt het ook niet.

Heb in mijn functie feitelijk niets met provisieverplichtingen te maken.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door fransjan »

en die laatste opmerking jari ,voegt natuurlijk ook niets toe ,over dat provisieverhaal

net zoals vast salaris met kunde ,ook niets toe hoeft te voegen ,daarvoor zijn sommige zaken en afspraken gewoon te complex
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door jari »

en die laatste opmerking jari ,voegt natuurlijk ook niets toe ,over dat provisieverhaal
Ik geef een concreet antwoord op eerdere opmerkingen (waaronder die van jou overigens).
.....Ondanks het feit dat je een vast salaris krijgt, kan het best zijn dat je werkgever op provisiebasis werkt
......en bepaalde afspraken heeft ,of maar 1 partij ..
net zoals vast salaris met kunde ,ook niets toe hoeft te voegen ,daarvoor zijn sommige zaken en afspraken gewoon te complex
Dan heb jij mijn opmerking niet goed begrepen of gelezen (of het was te onduidelijk, dat kan ook).
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Gast

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door Gast »

Dames en heren,

Ik zou me toch nog even willen mengen in de discussie over de beloningsstructuur. Ik ben van mening dat bijvoorbeeld afsluitprovisie heel goed vervangen kan worden door het uurtarief. Wie goed rekent weet hoeveel tijd hij/zij kwijt is aan het regelen van bijvoorbeeld een hypotheek, orv of andere soort vorm van vermogensopbouw. ( uitzonderingen heb je natuurlijk altijd maar deze kun je incaculeren ) Indien je overtuigd bent van jezelf kun je dit ook je klant uitleggen. Een doorloopprovisie zoals bij schade is naar mijn idee ook zeker haalbaar in dit soort producten. Dit legt fundament onder je organisatie en als je dan personeel hebt dan kun je deze contractueel mee laten profiteren van de doorloop van je eigen organisatie.

Op die manier haal je uit je personeelsbestand gelijk de echt gemotiveerden en kun je bouwen aan een echt fundament. Tevens wordt op die manier zowel je personeel gemotiveerder en wordt je organisatie door de doorloop meer waard.

Mvg,

Trader648
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door fransjan »

voor je ,het uurtarief gaat verdedigen even een kleine opmerking ..

het is vooraf niet mogelijk om in te schatten van de uren zijn..

zij die het wel weten zijn zieners ..

adviseurs die dagelijks in het vak zitten ,weten dat tegenwoordig de appeltje,eitje zaken ver te zoeken zijn

doorloopprovisie is onhaalbaar ,dus kan je meteen afschrijven ..

maar goed ,ik kan nog wel een half uurtje doorgaan ,maar misschien is het handig om eens te vragen ,waarom independer gestopt is en de VEH geen verhogingen doet en de retourprovisie heeft laten vervallen....
Plaats reactie