gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

eagle
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 13 apr, 2008 9:43 pm

gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door eagle »

Mike,

Om te beginnen moet je je beter laten voorlichten over de verschillende vormen van hypotheek. Ik moet Steven gelijk geven, in die zin, dat je appels met peren loopt te vergelijken (premie FBTO vs premie De Hypotheker).

Ten tweede leent een forum zich er niet voor jouw een advies te geven. Daar ben je een deskundige voor nodig: Die moet je eerst gaan uitleggen wat je kunt krijgen, waarna je zelf kunt kiezen.

De opmerkingen van Steven over De Hypotheker raken kant noch wal en vervelender is, dat jij er helemaal niets aan hebt.
Ook voor Steven geldt: Kijk even in de Consumentengeldgids van afgelopen maart, dan weet je in ieder geval iets meer over een spaarhypotheek.

In grote lijnen komt het er op neer, dat je kunt kiezen voor beleggen of niet-beleggen. Daarna moet je een keuze maken in het te verzekeren kapitaal bij overlijden, de rentevaste periode, wel of geen aflossingsvrij deel in de hypotheek en het wel of niet verzekeren van werkeloosheid en/of arbeidsongeschiktheid.

Pas als je van deze punten kunt aangeven of je het wilt en hoe je het wilt, pas dan kun je gaan zoeken naar de best passende leverancier (en dat hoeft dan nog niet eens de goedkoppste te zijn)
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

gesplitst: keuze hypoverstrekker/markt/beloningstructuur

Bericht door Steven »

eagle schreef: De opmerkingen van Steven over De Hypotheker raken kant noch wal en vervelender is, dat jij er helemaal niets aan hebt.
Ook voor Steven geldt: Kijk even in de Consumentengeldgids van afgelopen maart, dan weet je in ieder geval iets meer over een spaarhypotheek.
Met alle respect eagle, de Consumentgeldgids is een zeer discutabele bron. De maker hebben er de b*ll*n verstand was en werken met compleet onnozele criteria. Of vind je ook dat iedereen BoS Spaar (Allianz) en Argenta Spaar moet sluiten? En vind je dat Obvion Basis een middenmoter is onder de budgethyptoheken?

Voor wat betreft de Hyptoheeker: denk je dat de koopsom HoP van Cardif een fantastische woonlastenbeschermer is? En vind je echt dat de gelabelde SKP-polissen een slimme keuze is voor een lange termijn spaarhypotheek waarbij funder en verzekeraar geregeld worden door een tussenpersoon?

Kritiek geven is prima, maar wel graag gefundeerd. En dank voor je tip. De Consumentengeldgids lees ik al, maar puur om te weten wat sommige mensen ook lezen
Gast

Re: Welke hypotheekverstrekker?

Bericht door Gast »

[quote]Kritiek geven is prima, maar wel graag gefundeerd.

Steven,

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, maar mis juist jouw inhoudelijkheid.

Opmerkingen over de prijs van polissen bij De Hypotheker zijn, zonder man en paard te noemen, ook niet echt gefundeerd lijkt mij. Daar komt bij, dat het door jouw in andere tropics gepromote FortisASR ook gewoon bij De Hypotheker te verkrijgen is.

Gelabelde producten zijn een doorn in het oog van diegene die het niet kan leveren, maar volgens de Consumentenbond toch niet zo verkeerd. Bij jouw mening over de Consumentenbond mis ik overigens ook een gefundeerde mening.

De vragensteller wil een advies (en daar maakte je een rake opmerking over de polissen), niet de subjectieve mening van een forumlid.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Welke hypotheekverstrekker?

Bericht door Steven »

Steven schreef:Blijft wel het probleem dat de spaarverzekeringen van Hypotheker (welke bank kreeg je trouwens geadviseerd) vaak duur zijn en met slechte voorwaarden.
Het zit hem in het wordt vaak hierboven. Tuurlijk heeft Hypotheker Fortis, Rabo, Obvion etc in de schappen. Raad eens welke spaarhypotheek het meest wordt geadviseerd? De SKP's zijn niet zozeer duur in de kosten, maar samenwerkingen kunnen zo uiteenvallen. Vraag dat maar aan Delta Lloyd. Kans is aanwezig dat DBV ook afgehaakt nu deze overgenomen is door Reaal. Als je rente 20 jaar hebt vastgezet en je wilt deze in de toekomst verhogen/meenemen, krijg je de rekening gepresenteerd. Dan kopen de kosten wel om de hoek kijken.

Consumentenbond is een eendimensionale kostenvergelijker. Argenta Spaar en Bos Spaar kwamen samen met Hypotheker SKP in de de top drie. Nadeel van hypotheker kun je boven als lezen. BoS prijst zichzelf ruim een half procent uit de markt. Argenta financiert niet boven 100% executiewaarde, is duur en kent geen langere rentevaste periode dan 15 jaar. En ga me niet vertellen dat Obvion Basis die zich prima kan meten met luxe hypotheken een middelmatige budget hypotheek is.

Grappig trouwens, ik dacht altijd dat adviezen tot stand kwamen door een combinatie van feiten en (subjectieve) voorkeuren.

Toevallig een medewerker van Hypotheker?
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: Welke hypotheekverstrekker?

Bericht door jari »

De vragensteller wil een advies (en daar maakte je een rake opmerking over de polissen), niet de subjectieve mening van een forumlid.
Is een overlijdensrisicoverzekering twv Ôé¼160,-- p/m nodig? (De Hypotheker)
Want als ik bijv bij FBTO kijk dan kom ik als ik hetzelfde bedrag laat uitkeren op va 30 euro per maand
Die 160 pm van Hypotheker is waarschijnlijk inclusief het sparen voor de aflossing en kun je niet vergelijken met een losse overlijdensrisicoverzekering
Eagle,

Steven geeft een volledig antwoord op deze vraag van Mickeyy, ook de mogelijke andere keuze van geldverstrekker.
Daarnaast waarschuwt hij hem voor mogelijk verkeerde keuzes en en geeft hij hem zijn mening, gebaseerd op zijn deskundigheid als planner, en dat is juist hetgeen waar vragenstellers ook hiervoor naar het forum komen. Loop de ruim 1000 behandelde onderwerpen eens door en je zult zien dat die behoefte er is.

Wat de Consumentenbond betreft, ik ben er nog steeds lid van, maar ga het ook per eerstvolgende datum opzeggen, getuige het voorbeeld dat Steven al noemde, de 'nominatie' van de Nationale Hypotheken Pas en andere artikelen die ik heb gelezen waar m'n nekharen van overeind gaan staan.

Laten we vanaf dit punt ook weer on topic gaan > ik hoop dat Mickeyy tevreden is met het gegeven antwoord en/of nog andere vragen heeft?
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
eagle
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 13 apr, 2008 9:43 pm

Re: Welke hypotheekverstrekker?

Bericht door eagle »

Nou wil ik best wel bevestigen dat ik bij De Hypotheker werk, maar volgens mij is dat niet relevant, omdat het geen toegevoegde waarde heeft voor de vragensteller.

De opmerking "vraag maar aan Delta Lloyd" geeft aan, dat de opmerkingen van Steven niet gebaseerd zijn op feiten, want volgens mij werken wij nog steeds samen met Delta Lloyd.

Het argument, dat samenwerkingen opgezegd kunnen worden kan ik niet ontkennen, maar wie heeft daar niet mee te maken? Ook van Fortis ASR kan niemand met zekerheid zeggen, dat die club de komende dertig jaar in ongewijzigde vorm zal blijven bestaan. Ik hoef hierbij alleen maar even te wijzen op de wijziging van de kosten van de beleggingsfondsen, naat Fortis fuseerde met AMEV
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Welke hypotheekverstrekker?

Bericht door Steven »

eagle schreef: De opmerking "vraag maar aan Delta Lloyd" geeft aan, dat de opmerkingen van Steven niet gebaseerd zijn op feiten, want volgens mij werken wij nog steeds samen met Delta Lloyd.
Hoe lang werk je al voor Hypotheker eagle? Weet je niet dat de oude SKP gevoerd werd met Delta Lloyd? Wat is er gebeurd met SKP Oosteroever?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Welke hypotheekverstrekker?

Bericht door fransjan »

je hebt helemaal gelijk steven ..

leuk die funders ,maar je zal een tophypotheek hebben bij dbv of zoals jou voorbeeld met deltaloyd .met het label van de hypotheker

en inderdaad ,de consumentenbond zijn nitwits en de gebruikte criteria ,is net zo vaag ,als mening hybride spaarpolis ..
eagle
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 13 apr, 2008 9:43 pm

Re: gesplitst: Hypotheker

Bericht door eagle »

Heb ik het inmiddels geschopt tot een eigen topic. Het was en is niet de bedoeling een discussie aan te gaan over wat we wel en niet doen. Steven hoort wel de bel luiden, maar weet niet waar de klepel hangt en volgens mij is het niet aan mij hem volledig bij te praten. Daar laat ik het verder bij.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: gesplitst: Hypotheker

Bericht door Steven »

eagle schreef:Heb ik het inmiddels geschopt tot een eigen topic. Het was en is niet de bedoeling een discussie aan te gaan over wat we wel en niet doen. Steven hoort wel de bel luiden, maar weet niet waar de klepel hangt en volgens mij is het niet aan mij hem volledig bij te praten. Daar laat ik het verder bij.
Nou nou wat een kwalificatie, maar je hebt wel gedeeltelijk gelijk hoor. Ik heb geen idee wat er gebeurd is met de SKP Oosteroever. Hij werd in het verleden wel eens gesloten, maar ik kom hem niet meer tegen. Vraag me af hoe het zit met al die mensen die hem ooit hebben afgesloten...

O ja, verbouwingsspecificatie aanpassen hoeft helemaal niet volgens NHG (zo bureaucratisch zijn ze nou ook weer niet). Zolang het bonnetje voldoet aan de kwalificatie kwaliteitsverbetering mag het depot uitbetaald worden. Scheelt weer werk als je je klanten in de toekomst weer om een gewijzigde specificatie vraagt. Omdat ik uiteraard niet verwacht dat je me op mijn woord gelooft mag je het zelf nalezen: http://www.nhg.nl/content/content.aspx? ... q=170&tg=2

En volledig mee eens: we laten het hierbij

Edit: ah, toch gevonden op de site van Hypotheker.

Toptarief (125% executiewaarde)
Rentevaste periode
Geldverstrekker 1 5 10 20
SKP Delta Lloyd Aflossingsvrij --- 5,20 5,40 5,75
SKP Obvion Aflossingsvrije hypotheek --- 5,40 5,70 6,00
SKP Oosteroever Aflossingsvrije hypotheek --- 5,70 5,50 5,70

Ze bestaan dus nog steeds. Ik begrijp het nog steeds niet. Welke rente wordt nou aangeboden icm met de spaarhypotheek? Waarom is SKP Obvion duurder dan het eigen tarief van Obvion??! Gaat de samenwerking soms niet goed?
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: gesplitst: Hypotheker

Bericht door Steven »

bron: AMWeb
De Hypotheker laat geldgevers wekelijks bieden

Franchiseketen De Hypotheker en hypotheekbedrijf Quion zijn onder de naam HQ een marktplaats voor geldverstrekkers gestart. Wekelijks kiest De Hypotheker de aanbieder met de laagste rente, die dan de tijdelijke geldgever wordt van hypotheken met het huismerk Solide Koers. "Fortis was de aanbieder van het huismerk, maar die ging niet altijd met de renteverlagingen mee", zegt woordvoerder Hogeveen van De Hypotheker. De keten denkt op deze manier buitenlandse partijen eenvoudig toegang te bieden tot de Nederlandse hypotheekmarkt. Het Franse BNP Paribas is via dochter UCB al toegetreden tot de marktplaats. Volgens Hogeveen volgt een grote Nederlandse geldverstrekker volgende week.
Eerst mensen binnenhalen met een lokkertje en daarna keihard het voordeel terugpakken. Ik had niet verwacht dat mijn voorspellingen zo snel uit zouden komen :mrgreen:
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: Hypotheker

Bericht door fransjan »

succes met quion en dat van dat UCB ,komen we al een paar maanden tegen in de voorstellen van onze vrienden van jazeker
Hypoman
Berichten: 47
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 11:29 pm
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: gesplitst: Hypotheker

Bericht door Hypoman »

Zoals jullie allemaal weten zijn gelabelde produkten altijd duurder door de provisiestructuur die in het produkt zit.

Vaak 0,1 opslag mogelijk nog iets meer, dat is een mooi postje voor de hypotheken, die toch al in zware tijden zit.

Goed, om het belang van een klant voorop te zetten om dit te adviseren, voor je eigen beurs als hypotheker zijnde.

Jazekeurs, me eigen beurs!
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: gesplitst: Hypotheker

Bericht door fransjan »

nog even ,er staan er al een paar te koop ,ook bij ander ketens en adviesorganisatie, staat het water aan de lippen.
Hypoman
Berichten: 47
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 11:29 pm
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: gesplitst: Hypotheker

Bericht door Hypoman »

Hey frans,

Ik had net de regel weggehaald, maar er zijn inderdaad een paar grotere kantoren waar wat problemen mee zijn binnen het Jazeker Imperium, uit zeer betrouwbare bron vernomen. Ook uit andere hoeken hoor ik inderdaad dat het ook bij de anderen begint te rommelen. Was ook wel te verwachten.
Plaats reactie