Levensverzekering niet verpanden

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Canan
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 dec, 2007 8:13 pm

Levensverzekering niet verpanden

Bericht door Canan »

Hallo,

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Heeft iemand ervaring met het niet verpanden van een levensverzekering. Wat zijn de voor en nadelen hiervan?

Bedankt,

Groetjes
Canan
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 dec, 2007 8:13 pm

Bericht door Canan »

Hoi hoi,

Onze adviseur heeft ons aangeraden om onze verzekering niet te laten verpanden omdat je dan het geld vrij kunt gebruiken. (wanneer ik of mijn partner komt te overlijden). De bank is dan niet de 1e begunstigde. Opzicht niet verkeerd zou je zeggen. Maar als je verder denkt, is het niet beter om het juist te verpanden zodat het van je hypoteek afgaat?

Stel je laat het niet verpanden, je zou dan een hoge hypotheek blijven houden. Als je het alsnog zou willen aflossen van je hypotheek, dan zou dat per jaar maar 10% mogen..

Dus wat is toch beter om te doen?
Laatst gewijzigd door Canan op za 22 dec, 2007 2:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Canan
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 dec, 2007 8:13 pm

Bericht door Canan »

Hoi Tukker,

Wij hebben een 100% aflossingsvrije hypotheek, heb je hier iets aan?

We gaan een nieuwe polis laten afsluiten. Zitten momenteel ergens anders, met beleggen etc. maar zeggen dat op. En sluiten dus ergens anders een nieuwe, maar dan alleen levensverzekering. En verder helemaal niks.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Je adviseur heeft helemaal gelijk. Het niet verpanden van de polis geeft je de keuze om wel of niet af te lossen bij uitkering van de polis. Ik ken geen enkele hypotheek die niet de mogelijkheid biedt om onbeperkt boetevrij af te lossen bij overlijden.
Canan
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 dec, 2007 8:13 pm

Bericht door Canan »

Dus het is mogelijk om bij overlijding het geld boetevrij af te lossen van de hypotheek, ongeacht wat het bedrag is..?
Canan
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 dec, 2007 8:13 pm

Bericht door Canan »

Bedankt voor jullie antwoorden.
Canan
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 dec, 2007 8:13 pm

Bericht door Canan »

Dank je jij ook!

Heb trouwens net in de algemene voorwaarden gekeken van onze hypotheek, zat er duidelijk in dat je boetevrij de hele hypotheek mag aflossen bij overlijden. Heb me voor niks druk zitten maken :)
Plaats reactie